החתונה המצומצמת שאף אחד לא ישכח

עונת החתונות כבר כאן ולאור הגבלות הקורונה היא תיראה אחרת השנה • אבל צמצום המוזמנים הוא לא בהכרח רע, ומביא איתו הזדמנויות לחשיבה חדשה • כל הטיפים

צילום: גלי מרגלית // חתונה ביתית עדי וגל

עכשיו זה רשמי: עונת החתונות נפתחה, אך לאור הגבלות הקורונה עדיין האירוע החגיגי והמרגש מוגבל ל־100 משתתפים. הדבר מחייב את הזוגות שהיו אמורים להינשא בחתונה גדולה עם מאות מוזמנים להיערך מחדש כדי לחגוג במתכונת המצומצמת. אלא שבמקום להתאכזב, אפשר גם לגלות את היתרונות הרבים שיש בחתונה מצומצמת. 

"דווקא לאירועים אינטימיים יש פוטנציאל להיות הרבה יותר מרגשים, משמעותיים וחווייתיים", מעודדת ענבר רותם, מבעלי חברת "בבקה הפקות", אשר מתמחה בהפקת אירועי חוויה מיוחדים, שבהם כל אירוע מקבל צביון ייחודי. "אירוע קטן ואינטימי מורכב מאנשים שבאמת מכירים את בני הזוג וקרובים אליהם, בלי חברים של ההורים מהעבודה, בני דודים של בני דודים וכל מיני מחויבויות חברתיות אחרות. למעשה, מי שילוו את בני הזוג בחתונתם האינטימית יהיו האנשים שמלווים אותם בחייהם ומכירים אותם באמת, ואלה הופכות להיות חתונות מאוד מיוחדות ומרגשות".

גם נועה שפירא חרש, מנכ"לית חברת "הפי וודינג", מחזקת את הדברים ואומרת שחתונה קטנה של 50 ו־100 איש יכולה להיות "מעולה וכיפית כמו חתונה של 500 איש". לדבריה, "בכל מקרה, גם באירועים היותר גדולים של מאות אורחים, נשארים בסוף המסיבה 60-50 אורחים שהם המשפחה הקרובה והחברים, כך שאין פה ממש שינוי. 

"ניתן למצוא היום מקומות ל־50 איש בתקציב של כמה אלפי שקלים", אומרת שפירא חרש ומוסיפה: "בדרך כלל בגני אירועים קטנים שמוכנים לספק לזוג רק את החצר עם החופה לכמה שעות, בתוספת איש צוות שיגיש משקאות ומערכת הגברה שמאפשרת חיבור לפלייליסט. רוב המקומות מציעים גם מטבח משלהם בתוספת תשלום, כך שאין צורך לשכור קייטרינג חיצוני שעלויותיו גבוהות". 

ענבר רותם מציעה פתרונות יצירתיים עבור מקומות שניתן לקיים בהן חתונות קטנות: "50 איש יכולים להיכנס במרבית החצרות, אז גם אם אין לכם חצר תוכלו לבקש מחבר או בן משפחה שישאיל לכם כזו. לפעמים מרכז קהילתי של מתנ"ס שמח לספק את המקום הסגור ללא עלות, וגם מסעדה שלא עובדת, שתשמח להשכיר את החצר שלה בסכום לא יקר". רותם מספרת שכחברה שמתמחה בארועים אינטימיים, כבר הפיקה חתונה בחצר הסטודיו לעיצוב תעשייתי של המכון הטכנולוגי בחולון לזוג סטודנטים שלמד בחוג. "עשינו גם חתונה בחצר אחורית של בית אריזה, ואפשר להתחתן גם בחצר של יקב, ובכל מקום שממילא אין בו כרגע התכנסויות והתקהלות של מבקרים". 

משנים את החשיבה

אחרי שהבנו שגם חתונות קטנות יכולות להיות שמחות, אפשר לדון ביתרונות שיש להן על פני חתונות גדולות, ובדרכים היצירתיות שמאפשרות לשדרג אותן לרמה של אירוע בלתי נשכח, גם כזה שיחליף את החתונה המקורית שתוכננה. 

לא רק בגנים מפוארים. נוף יפה יכול להספיק // צילום: נועם סלאח
לא רק בגנים מפוארים. נוף יפה יכול להספיק // צילום: נועם סלאח

"הרעיון הוא לשנות את החשיבה", אומרת רותם מבבקה אירועים. "זה שאין ריקודים לא אומר שהחתונה תהיה פחות שמחה. ריקודים לא תמיד מתאימים לכולם, לפעמים אפילו הזוגות הנישאים לא אוהבים לרקוד, ויש בהחלט יתרונות לאירועים קטנים. אפשר למשל להחליף את מוזיקת הריקודים בהרכב מוזיקלי שייתן הופעה טובה, ואפילו לנסות את מזלכם עם הזמר האהוב עליכם שאולי יסכים להופיע במחיר טוב כי הוא צמא לקהל, והופעה באירוע אינטימי שכזה עשויה לרגש ולשמח אותו".

ניסיון דומה מציעה רותם לעשות גם בתחום המזון, שאף הוא אינו פועל במתכונת רחבה ומותיר שפים רבים פנויים. "עוד ניתן לפנק את האורחים בחתונה המצומצמת במנות אהובות על החתן והכלה ממסעדה מסוימת - למשל החומוס האהוב על החתן, או השוקולדים המיוחדים של השוקולטייר האהוב על הכלה. אפשר גם לשלב באירוע עמדה של מיני־סדנה שתשתף את האורחים בהכנת קוקטיילים, או מנה אהובה". 

חתונה מצומצמת מאפשרת גם השקעה גדולה יותר בעיצוב אישי. שפירא חרש מציעה להשקיע בסידורי פרחים מיוחדים בשולחנות, ורותם מציינת שאפשר לשכור כלי הגשה מקריסטל שבדרך כלל יקרים מאוד, או להזמין מפיות בד להגשה עם רקמה מיוחדת. "אפשר גם לפתח תמונות של האורחים שאמורים להשתתף בחתונה ולתלות אותן על קיר צדדי", היא מוסיפה. 

פעילויות מגוונות 

בחתונה מצומצמת שאין בה מסיבת ריקודים יש מקום להעשרה, ובבבקה אירועים ממליצים על משחקים חברתיים שמבוססים על ההיכרות הקרובה של האורחים עם בני הזוג, ועל פיקנטריות וסיפורים אישיים של בני הזוג, מציעה רותם. "זה יכול להיות בצורת שאלון על בני הזוג (איך הוא רשום אצלה בנייד, מי התחיל עם מי, מי הכיר ביניהם וכדומה) שיחולק לאורחים ושהתשובות לו יופיעו בסרט חתונה שיוכן מראש. גם בהפקת הסרט ניתן לשתף את כל האורחים מבעוד מועד ולערוך סרט חתונה מרגש מצילומים באפליקציית זום. משחק היכרות נוסף הוא אפליקציית הטריוויה המשפחתית KAHOOT, שכל האורחים מתקינים בניידים ונדרשים לענות לשאלות בזמן אמת, כשהתשובות הנכונות מוקרנות על מסך, לצד הציונים של האורחים". 

בבקה הפקות // צילום: נועם סלח
בבקה הפקות // צילום: נועם סלח

וכשיש כמות מצומצמת יחסית של מוזמנים אפשר למצוא דרכים נוספות לפנק אותם. רותם ושפירא חרש ממליצות על השקעה במתנות אישיות שיינתנו לאורחים בתום האירוע כמזכרת. "אפשר להזמין מתנות מעוצבות אישית כמו בירה או יין עם תווית שבה מצולמים בני הזוג, ואפילו להכין לכל האורחים ספר מתכונים ממתכונים שנאספו מהאורחים ובני המשפחה". 

בגזרת הסטיילינג לחתונה הביתית מציע גילי אלגבי, שגריר מותג טיפוח השיער טרזמה, כמה טיפים להלבשה, איפור ושיער. "מאחר שמדובר בחתונה ביתית, בגדי החתן והכלה יכולים להיות פחות מחייבים או מוגזמים. לחתן שמעדיף לא ללבוש חליפה, מומלץ ללכת על מכנסי ג'ינס שחורים מחמיאים, ולשלב חולצה מכופתרת שמחמיאה לגוף עם ז'קט קליל ומחמיא.

גם הכלה יכולה ללבוש שמלה פחות מוגזמת, שיכולה להיות גם בגוני ניוד ושמנת ולאו דווקא לבן, ובאורך שלושת־רבעי ולאו דווקא מלא. גם המוזמנים לחתונה ביתית יכולים לוותר על הלבוש הקלאסי שלובשים בחתונות וללבוש בגדים יותר קלילים, נוחים וצבעוניים. 

"אם את כלה שלא אוהבת להתאפר ומעדיפה מראה קליל לחתונה, מומלץ למרוח על הפנים מייק־אפ בעל מראה זוהר שיעניק לעור בסיס רך ויפה, ובמקום איפור מוגזם בעיניים להדגיש את השפתיים בגוון דומיננטי של אדום או ורוד. במידה שאת לובשת שמלה מעט חשופה ואת מעוניינת במראה שזוף של המחשוף והזרועות, ערבבי מעט מהמייק־אפ שהשתמשת בו לפנים עם קרם גוף, ומרחי על אזורים אלה".

לסיום ממליץ אלגבי לשתות הרבה מים כבר ביום שלפני האירוע כדי להרוות את העור בלחות. גם את השיער הוא ממליץ לחפוף יום לפני כן בשמפו מזין, ולהשלים את החפיפה במסיכת שיער. "אם השיער שלך עבר החלקות ואת צריכה לסדר אותו לאירוע, מומלץ ללכת דווקא על המראה הפרוע. שימי מעט גלייז בשורש השיער וצרי מראה רטוב וסקסי. אם המראה הטבעי שלך הוא מתולתל ואת רוצה ליצור תסרוקת אסופה וקלילה, הניחי מעט מסיכה על כל השיער והשתמשי בה כסוג של קרם לחות. לאחר מכן יבשי את השיער מרחוק בעזרת דיפיוזר, אספי לקוקו וגלגלי בקודקוד לגולגול. בעזרת מסרק שפיץ הוציאי מעט קצוות מסביב כדי ליצור מראה רך יותר רך ופחות עשוי". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר