הגיטריסט יהונתן פריג' הלך לעולמו

פריג' בן ה-42, שנחשב לאחד הגיטריסטים המוערכים בארץ, נאבק על חייו לאחר שעבר דום לב • דנה אינטרנשיונל: "נתן תחושה של ביטחון על הבמה"

צילום: קוקו // יהונתן פריג'

עצוב מאוד: הגיטריסט יהונתן פריג' נפטר הערב (ראשון) בבית החולים איכילוב בתל אביב לאחר שנאבק על חייו בעקבות פגיעה מוחית קשה. פריג', בן 42 במותו, נחשב לאחד הגיטריסטים המוערכים ביותר בתעשיית המוזיקה בישראל ולאורך השנים עבד עם אמנים כמו שירי מימון, עברי לידר ועוד.

"מה שאתה בשבילי אני לא יכולה לתאר", כתבה מימון בשבוע שעבר, לאחר שפריג' אושפז. "לא זוכרת מתי בפעם האחרונה הסתכלתי במראה וראיתי שהעיניים שלי כל כך עצובות. זה ג'וני שלי".

לאחר שנודע על פטירתו של פריג', ספדה לו הזמרת דנה אינטרנשיונל: "מעבר לזה שהוא היה גיטריסט מחונן, מוות פתאומי של איש כל כך חי, יצירתי ומוכשר לא נתפס אצלי. הוא תמיד נתן תחושה של ביטחון על הבמה".

בשבוע שעבר, עם אשפוזו של הגיטריסט, כתב המפיק המוזקלי והמלחין דורון מדלי: "אתם מכירים את זה שהפייסבוק מלא בבקשות לתפילות לבריאות והחלמה של אדם יקר למישהו אבל אין לנו איך להכיל את כל העצב הזה אז אנחנו חולפים על פני הפוסטים האלה, לרוב מתעלמים, אולי מציצים. אני רק מבקש, בשבילי, דקה קריאה ודקה פעולה.

"ג'וני מאושפז במצב קשה. אם אי פעם שמעת מוזיקה ישראלית או ראית מופע על במה או בטלוויזיה - סביר להניח שנתקלת בגבר החתיך הזה עם הגיטרה, בקולות רקע שהוא עושה כל כך יפה, ביופי שלו, בכישרון הנדיר של האיש עם הגיטרה.

"ג'וני תמיד נמצא שם בפרונט ובלעדיו אין לנו מוזיקה. אין לכם מושג כמה אנשים שאתם מכירים ואוהבים, אנשים שיוצרים את המוזיקה בישראל, פשוט יושבים בבית בימים האחרונים ומתפללים. שולחים לו אנרגיות של דובוני אכפת לי. צועקים עליו מרחוק - יאללה ג'וני, תתעורר! יש באלאנס! בלי יהונתן אנחנו פשוט לא יכולים! בלעדיו אנחנו לא מוכנים! זה יותר מדי להכיל".

פריג' הותיר אחריו את אשתו, שירלי נוב, ושני ילדיהם בני ה-6 וה-3.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר