צילום: Getty Images // עמידה במים? הכל על המסקרה

עונת הרחצה: מסקרה עמידה במים

הזיעה והלחות של הקיץ, יחד עם הרחיצה בים ובבריכה, מעמידות במבחן את המסקרות • בדקנו מסקרות עמידות במים וחזרנו עם המלצות

החזרה לבילוי בחופי הרחצה ובבריכות שחיה יחד עם עלייתן של הטמפרטורות הגבוהות שגורמות לנו להזיע דורשות מאתנו איפור עמיד במים.  

מאפרים מקצועיים ממליצים לא להשתמש במסקרה עמידה למים באופן יומיומי, מאחר שהיא מכילה חומרים סינתטיים מייצבים, העלולים לגרום גירוי מקומי ולדמעות כתגובה לפורמולה. בנוסף, חומרים אלה מקשים את הריסים ועשויים לגרום לשבירתם בשימוש רציף.

"מסקרה נחשבת למוצר רגיש מאד, בעלת חיי מדף קצרים מרגע פתיחתה", אומרת לימור רוזן מאפרת באיל מקיאג'. "היא גם מהווה כר גידול טבעי לבקטריות וחיידקים מסוגים שונים. מסקרה שמדיפה ריח לא נעים או כזו שהתייבשה - מקומה בפח. כמו כן, הימנעו מ"פמפום" מברשת המסקרה במיכל, פעולה זו מחדירה אוויר ומזרזת את קצב הבלאי של המוצר".

למה צריך לשים לב לפני שקונים ומורחים מסקרה בעיניים?

לדברי נטע סקלי, גלובל סניור ארטיסט של MAC, "בבחירת מסקרה יש שני פרמטרים עיקריים פורמולה ואפליקטור. הפורמולה יכולה להיות סמיכה, בצבעים שונים, עמידה במים או מועשרת בחומרי עיבוי והאפליקטור הינו קצה המברשת, דרכו מועבר החומר ממיכל המסקרה אל הריסים. צורתו, גדלו, צפיפותו, אורך הסיבים והחומר ממנו הם עשויים, יקבעו את התוצאה הסופית.

" כגודל המברשת, כך עצמת האפקט. מברשת גדולה לריסים ארוכים ומעובים ומברשת דקה ועדינה לתוצאה טבעית וריסים מופרדים", מסבירה סקלי. "צפיפות הסיבים והחומר ממנו הם עשויים יוצרים את ההבדל במראה. ככל שהסיבים ארוכים ורכים המסקרה מעבה יותר. סיבים קצרים, קשיחים או יצוקים מפרידים את הריסים ממש כמו מסרק".

לדבריה, הדרך הנכונה למריחת מסקרה היא מהשורש. "מי שרוצה למקסם את מראה העין צריכה למרוח את המסקרה מבסיס הריסים ועד הקצה. ריכוז חומר בבסיס הריסים מחזיק את הריסים פתוחים ומורמים לאורך זמן", אומרת סקלי".

יש להסיר מסקרה עמידה במים באמצעות מסיר עיניים ייעודי להסרת איפור עיניים עמיד, המורכב מאמולסיה של חומר שומני ומים. יש להצמיד לעין פיסת צמר גפן רווי במסיר איפור למספר שניות, ורק אז להסיר בתנועה מלמעלה למטה עד להסרה מוחלטת. לא לשפשף את העין בתנועה מצד לצד".

חדש על המדף

צילום: קית גלסמן
צילום: קית גלסמן

המוצר: מסקרה Encore של איל מקיאג'. מפרידה ריסים, עמידה במים ובלחות ומתאימה גם לעיניים רגישות

מחיר: 150 שקלים.

צילום: יח"צ
צילום: יח"צ

המוצר: IN EXTREME DIMENSION 3D BLACK LASH MASCARA, של מאק. מעבה, מעגלת ועמידה במים ודמעות.

מחיר: 125 שקלים.

צילום: ירון וויינברג
צילום: ירון וויינברג

המוצר:  DOUBLE NEEDS של TONY MOLY. מעבה ומאריכה ריסים דלילים, עמידה לדמעות ולחות.

מחיר: 64.90 שקלים.

צילום: יח"צ
צילום: יח"צ

המוצר: Essence, Lash princess false lash effect mascara waterproof. מעצימה את נפח הריסים למראה דרמטי, עמידה במים.

מחיר: 16 שקלים.

צילום: יח"צ
צילום: יח"צ

המוצר: April ,Black Mascara 3 in 1 Waterproof. מסקרה מאריכה, מעגלת ומעניקה נפח לריסים.

מחיר: 69 שקלים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו