שוטר נפצע מפגיעת קטנוע בי-ם

לוחם משמר הגבול, שהוצב במחסום המנהרות מזרחית לירושלים, נפצע באורך קל מפגיעת קטנוע • הרקע ככל הנראה פלילי • במהלך הלילה הדורס הסגיר את עצמו

הפצוע פונה לביה"ח שערי צדק , צילום: אורן בן חקון

לוחם מג"ב נפצע הערב (שישי) באורח קל עד בינוני לאחר שנפגע מקטנוע שדהר לעברו במחסום המנהרות מזרחית לירושלים. הלוחמים שהיו במחסום פתחו באש לעבר הקטנוע שנמלט ממקום האירוע. בשלב זה ההערכה היא שמדובר בקטנוע גנוב והרקע לאירוע פלילי.במהלך הלילה הסגיר את עצמו הדורס, צעיר בן 30 מחברון, לידי כוחות הביטחון במחסום עין יעל, כשהוא פצוע קל מירי.

מוקדם יותר היום, מחבל ניסה לדרוס חייל צה"ל בשומרון נורה למוות. המחבל, פאדי עדנאן סמארה, בן 41 מהכפר אבו קש שנמצא בנפת רמאללה ואל-בירה, ניסה לפגוע בחייל שישב בספסל סמוך למעיין מאיר שליד היישוב חלמיש. 

תיעוד ניסיון פיגוע הדריסה בשומרון

רק ביום שני האחרון בוצעו שני ניסיונות פיגוע דקירה בירושלים ובחבל בנימין, על ידי שוטרים ולוחמי צה"ל. בירושלים, לוחמי מג"ב זיהו מפגע שרץ לעברם כשברשותו סכין וגז מדמיע, תוך כדי שהוא צועק "אללה אכבר" - ונטרלו אותו באמצעות ירי. המחבל, בשנות ה-30 לחייו, נפצע קשה ופונה לבית החולים הדסה עין כרם. במשטרה מסרו כי אין נפגעים בקרב הלוחמים והוסיפו: "פעם נוספת ערנותם ותגובתם המהירה של השוטרים, סיכלה פיגוע ופגיעה בחפים מפשע".

מוקדם יותר באותו היום דווח על ניסיון פיגוע דקירה ליד היישוב עמיחי, סמוך לשילה, שבמרחב החטיבה המרחבית "בנימין". שני מחבלים ניסו לדקור לוחמי צה"ל שפעלו במרחב. הלוחמים הגיבו בירי לעבר החשודים. גם באירוע זה לא היו נפגעים לכוחותינו.

לפני כשבועיים נפל לוחם צה"ל, עמית בן יגאל, מאבן שהושלכה על ראשו במהלך פעילות מבצעית בכפר יעבד. בימים האחרונים הודיעה הרשות הפלשתינית כי היא מפסיקה את התיאום הביטחוני עם צה"ל. עם או בלי קשר, בימים האחרונים לא דווח על פעילות לאיתור ותפיסת מבוקשים ביו"ש, פעילות שהתרחשה כמעט מדי לילה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר