דנה ספקטור: "עיקלו לנו את החשבון בערב חג"

העיתונאית דנה ספקטור צייצה פוסט זועם נגד חברת מי אביבים, שעיקלה את חשבון הבנק שלה בערב החג • "הותרתם משפחה עם ארבע ילדות בלי כסף"

צילום: מאיר פרטוש // דנה ספקטור

חג המים בלי מים: בזמן שכולם לובשים לבן וחוגגים את ערב חג השבועות, הבוקר של העיתונאית דנה ספקטור התחיל בצורה הכי מבאסת שיש.

"הי מי אביבים, בוקר חג שבועות שמח. זה עתה עיקלתם לנו את כל החשבון עובר ושב במיוחד לחג  והותרתם משפחה עם ארבע ילדות בלי כסף. בלי שולחן חג. בלי שמחה", פתחה ספקטור את הציוץ הזועם שהעלתה הבוקר (חמישי) לחשבון הטוויטר שלה.

"להזכירכם היתה קורונה, הי די קשה לשלם ושכחנו, ואתם מעקלים בבוקר חג. תתביישו לכם, לעולם לא נשכח לכם את זה", הוסיפה בסיומו של הציוץ הראשון מבין שלושה, שהצליח לעורר דיון זועם מצד מאות גולשים רבים שחלקו עם ספקטור את החוויות השליליות שלהם מול התאגיד ותחלואי הבירוקרטיה הישראלית.

ספקטור ובנותיה, 2011 // צילום: קוקו
ספקטור ובנותיה, 2011 // צילום: קוקו

שעה לאחר שעלה הציוץ המקורי ועורר רעש ברשת, ספקטור העלתה שני ציוצי הבהרה נוספים ועדכנה את העוקבים בהשתלשלות האירועים. "תודה לכל המציעים כסף ועזרה. אתם יודעים מי אתם וגם אני, אתם אנשים כ"כ טובים שאמן שתחיו בתוך עוגת גבינה נצחית. בפריז. הבנק שחרר כסף והסתדרנו. גם מנכל מי אביבים פנה".

לסיום דאגה ספקטור לעדכן כי אמנם אכן הייתה חייבת כסף, אך עדיין מדובר במעשה שלא יעשה בערב חג. "עכשיו, כדי שזה יהיה הכי כנה שיש, אחרי שיחה מתברר שאני אכן חייבת כסף מלפני עשרה חודשים, שכחתי מזה לגמרי (הוראת קבע על כרטיס שאבד). אנשים לא מסודרים שוכחים לשלם ומי שרוצה שיחשוב מה שיחשוב. ועדיין - עיקול בערב חג זה מחפיר".

"סליחה שאומר משהו קצת מגעיל, אבל אני שמחה שקרה דווקא לכם, שאתם מקושרים ובעלי פרופיל גבוה ויכולים למשוך תשומת לב כמעט מידית לחרפה הזאת", צייצה גילי בר-הלל, מי שמוכרת כמתרגמת של סדרת ספרי "הארי פוטר" בארץ, "כי אם זה קרה לכם, זה בטוח קרה גם לאחרים מוחלשים יותר, ובזכותכם אולי יתקנו. שמחה שהסתדר וגם אנחנו כאן לעזור אם/כש צריך", הציעה וספקטור מיהרה להסכים איתה.

התגובה של גילי בר-הלל // צילום מסך
התגובה של גילי בר-הלל // צילום מסך

"חשוב לי להגיד שאחרי שיחה איתם מתברר שאני גם  אשמה ויש לי חוב מלפני עשרה חודשים", מסרה לנו ספקטור בתגובה, "אבל כשלוקחים בחשבון שאני אדם לא מסודר ואת כל האשמה שלי העובדות נותרות בעינן: עיקלו לי את החשבון ביום חג, בלי שאוכל להסדיר את החוב והותירו אותנו ואת ילדינו שלושה ימי חופש ללא כסף.

"זאת פרקטיקה מקובלת שצריכה וחייבת להפסק", הוסיפה. "אני בנאדם מבולגן ונגיד שמגיע לי מה שקבלתי, אבל יש מלא אנשים עניים מובטלים ובמצוקה אמיתית שאסור שיותירו אותם ללא שקל בחג".

לספקטור גם היה חשוב לציין את הצד החיובי שבכל הסיפור הלא נעים הזה: "הישראלים הם עם מדהים וקבלתי אינספור הצעות עזרה. מגיע לעם הזה יחס שפוי יותר מהרשויות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר