התשלום על המסע לפולין יוחזר להורים

שר החינוך גלנט הודיע כי 21 מיליון שקלים יוחזרו בעבור המסעות שבוטלו בגלל הקורונה • בתי הספר עיכבו את ההחזר במשך 3 חודשים, מה שגרם למחאת הורים

צילום: איי.פי // נוער מבקר במחנה ההשמדה אושוויץ שבפולין (ארכיון)

שר החינוך הנכנס יואב גלנט הודיע היום (שני) כי משרד החינוך יחזיר להורי התלמידים שלא יצאו למשלחות לפולין את כספם. מדובר על סכומים של אלפי שקלים לכל הורה, ובסך הכל כ- 21 מיליוני שקלים שצפויים לחזור להורים.   

נזכיר כי וירוס הקורונה הביא את משרדי החינוך והבריאות לבטל לחלוטין את המסעות לפולין. גם סבב החורף וגם סבב הקיץ בוטלו,  ומעל 30 אלף תלמידים לא טסו השנה למסע לפולין. עלות המסע לפולין נעה בין 4,500 ל-6,000 שקלים לתלמיד, סכום שכולל את הטיסה, המלון וגם תשלום עבור סדנאות הכנה למסע. 

צילום: רויטרס | צילום: רויטרס

משבוטלו המסעות ציפו ההורים לקבל את כספם, אך כשלושה חודשים לאחר ביטול המשלחות - הדבר טרם קרה. הורים מבתי ספר וערים שונות בארץ, בהן בית שמש, יהוד, רחובות, תל אביב ופתח תקוה, החליטו להתאגד כדי לקבל את כספם. 

כעת נראה כי המאבק נשא פרי, ובעקבות ההחלטה של שר החינוך הנכנס יואב גלנט משרד החינוך יחזיר להורי התלמידים שלא יצאו למשלחות לפולין את כספם. 

אחת הבעיות הגדולות הייתה עניין דמי הביטול. במכרז עצמו יש מנגנון דמי ביטול, ותלמידים שביטלו להם את המסע כשבוע לפני היציאה לא זכו לשום החזר. בין אלו שלא יצאו למסע וכבר שילמו כסף היו הורים שהיו צריכים לצאת עם ילדיהם, ויחד שילמו מעל 10 אלפים שקלים – שעד כה לא הושבו להם. 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר