מאיה ווישניאק היא הנרצחת ברמת גן

"ראתה את העולם דרך משקפיים ורודים, כל מה שנגעה בו הפך זהב", ספדו לה הוריה • מעצרו של החשוד, בן 21, הוארך בשבוע • "השתולל בתחנת המשטרה"

הנרצחת, מאיה ווישניאק ז"ל // צילום באדיבות המשפחה

הותר לפרסום: מאיה ווישניאק , תושבת אורנית בת 22, היא הצעירה שעל פי החשד נרצחה אמש על ידי בן זוגה, בדירת אימו ברמת גן. מאיה למדה בתוכנית למצטיינים באוניברסיטת בר אילן. היא הייתה בוגרת מגמת כימיה ואומנות חזותית בבית הספר התיכון, ומדריכת נוער ביישוב. היא שירתה שירות משמעותי ביותר כלוחמת בתחום הלוחמה האלקטרונית בצה"ל. רק לפני מספר חודשים סיימה טיול במזרח עם חברותיה. 

מאיה הייתה בת שנייה להוריה, והותירה אחריה זוג הורים ושלושה אחים. היא הייתה בחורה מוכשרת ביותר, ניגנה על כלי

ישרון רב. איוריה התפרסמו כבר בילדותה מגזין "עיניים".

חשד לרצח ברמת גן - צעירה בת 22 נמצאה ללא רוח חיים בדירה בעיר // צילום: אבי כהן

הוריה של מאיה, הילה ואריאל ווישניאק, סיפרו בכאב רב: "מאיה תמיד ראתה את העולם דרך משקפיים ורודים, ילדה שמחה, בוגרת, מוכשרת, שכל מה שנגעה בו הפך לזהב. מאיה היא מסוג האנשים ששום דבר לא קשה להם והיא הצליחה בכל דבר שבחרה לעסוק בו. העולם היה קטן עליה. היא רצתה לטרוף מהכל. מאיה היתה ילדה מלאה באהבה. לב זהב ותמיד ראתה את צרכי האחר, ונרתמה לסייע ולעזור".

רחל, סבתה של מאיה, הוסיפה: "מאיה היתה נכדה קשובה והיה לנו קשר מאוד מיוחד – עמוק ואמיתי. למאיה הייתה תבונה ויכולת מיוחדת לראות את הדברים שמעבר. נכדה איטלגינטית יצירתית ועם ראש פתוח. השיחה האחרונה שלנו התקיימה אתמול כשרציתי יעוץ בקשר לפייסבוק, והיא ישר נרתמה לסייע לי".

 

בתוך כך,  בית משפט השלום בתל אביב האריך היום את מעצרו של החשוד עד יום א' (24.5). החקירה נמשכת. נציג המשטרה אמר בדיון בדיון כי "החשוד השתולל בתחנת המשטרה ועד שתיים וחצי בלילה לא היה ניתן לחקור אותו בשל כך". כמו כן נציג המשטרה אמר על החשוד כי והוא "תכנן עבירות נוספות שלשמחתנו לא יצאו לפועל". השופטת ענת יהב שהאריכה את מעצרו בתשעה ימים קבעה כי קיים חשד סביר לביצוע העבירות על ידו וכתבה בהחלטתה: "על פניו העבירות הינן ברף החמור והבזוי ביותר שניתן להעלות על הדעת". ‎

 

 

מאיה ווישניאק ז"ל // צילום באדיבות המשפחה
מאיה ווישניאק ז"ל // צילום באדיבות המשפחה

כאמור, אמש בן זוגה של מאיה, צעיר בן 21, חשוד כי חנק אותה למוות ודקר את אימו בדירת מגורים בעיר. החשוד, שנעצר בזירה, קשר את עצמו לרצח בשיחה עם עורך דינו. החוקרים חששו לאפשר לשניים להיפגש, מתוך דאגה שהחשוד יתקוף את עורך הדין. בשיחה ביניהם לא ידע החשוד להסביר את המניע לרצח. אימו, שפונתה לאחר האירוע לבית החולים איכילוב בתל אביב במצב קל, שוחררה הלילה מהמוסד הרפואי.

צוותי מד"א שהגיעו לזירה מצאו את מאיה כשהיא מחוסרת הכרה, ולאחר דקות אחדות נאלצו הפרמדיקים לקבוע את מותה. 

מחקירה ראשונית של השוטרים עולה כי מאיה הגיעה לביתו של החבר בשעות אחר הצהריים המאוחרות. ככל הנראה התפתח ריב בין החשוד לבינה בדירה של אימו. במהלך הריב הוא חנק אותה וכאשר אימו הגיעה כעבור כשעה לזירה והבחינה בכך, החלו צעקות והמאבק בינו לבין האם, וכן הוא ניסה בתחילה לחנוק גם אותה ולאחר מכן דקר אותה ברגלה. כעת ינסו לבדוק במשטרה מה הוביל את הצעיר לרצוח את חברתו.

זירת האירוע בר"ג // צילום: דוברות משטרה
זירת האירוע בר"ג // צילום: דוברות משטרה

פרמדיק מד"א גיא ארזי סיפר: "כשנכנסו לדירה ראינו צעירה בת 22 מחוסרת הכרה ללא סימני חיים ולאחר בדיקות רפואיות לא נותר לנו אלא לקבוע את מותה. הפצועה השניה, אישה כבת 50 התהלכה בדירה כשהיא בהכרה מלאה וטופלה במקום ופונתה לבי"ח כשמצבה קל".

סנ"צ רונן שמרי, קצין אגף חקירות ומודיעין של מרחב דן במשטרה: "לפני זמן קצר התקבל אירוע רצח ברמת גן אודות בחורה בת 21. כוחות משטרה ורפואה הגיעו למקום, ובהגיעם לזירה ראו תמונה לא נעימה של מה שנראה כמו רצח אלים. החשוד הוא בן 21 שהיה בקשר איתה. אימו של החשוד פצועה גם היא ופונתה לבית חולים. כוחות משטרה רבים ובהם כוחות מז"פ במקום ופתחנו בחקירה. כל הכיוונים נבדקים, גבינו עדויות ויודעים בערך מה קדם לרצח. כרגע לא מתייחסים למניע".

המניע טרם ידוע // צילום: דוברות משטרה
המניע טרם ידוע // צילום: דוברות משטרה

יו"ר נעמת, חגית פאר, אמרה בעקבות האירוע: "גל הטרור נגד נשים נמשך בצל משבר הקורונה. מאז תחילת השנה נרצחו על רקע אלימות במשפחה שמונה נשים ותינוקת בת עשרה חודשים. כפי שחזרנו והתרענו, הקורונה מחריפה מאד את תופעת האלימות במשפחה. אני קוראת לממשלה ליישם באופן מידי את התכנית למאבק באלימות שמוכנה ומוקפאת כבר שנים, בין השאר, לפעול מיידית לחקיקת החוקים שיאפשרו אכיפה והגנה על נשים".

אורה כורזים, יו"ר ויצ"ו ישראל, אמרה אתמול: "בזמן שהמדינה כולה עסוקה בחזרה לשגרה, מאות אלפי נשים וילדיהן ממשיכים לחיות במצב חירום תחת טרור ואלימות מתמשכים. מגיפת הקורונה אולי מאחורנו אבל מגיפת האלימות מתגברת וממשיכה לגבות קורבנות. מתחילת משבר הקורונה נרצחו כבר שש נשים ולצערנו במקום לפעול ליישום מיידי של התכנית הלאומית לטיפול באלימות נגד נשים, ממשיכה הממשלה להתעסק בחלוקת תיקים. התכנית אושרה כבר ב 2017 ואנו קוראות לרה"מ לשחרר את תקציביה באופן מיידי. עד אז נמשיך לקרוא על עוד רציחות שיכולנו למנוע".

השתתף בהכנת הידיעה: נועם (דבול) דביר

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר