טראמפ חשף: "אנו מפתחים טיל מהפכני"

נשיא ארצות הברית הודיע כי ארצו מפתחת דגם חדש של טיל על מנת להתחרות עם ההתחמשות הרוסית והסינית • טראמפ: "אני קורא לו טיל סופר דופר"

הנשיא טראמפ ודגל חיל החלל // צילום: איי.פי // הנשיא טראמפ ודגל חיל החלל // צילום: איי.פי

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הציג אתמול במסיבת עיתונאים קצרה בחדר הסגלגל את הדגל והמדים של חיל החלל החדש, דגל החיל החדש הראשון מזה 73 שנים. 

הנשיא קיבל לידיו את הדגל החדש של כוח החלל בחדר הסגלגל, והודיע כי הדגל יוצג בבית הלבן. "החלל הולך להיות העתיד, גם בתחום ההגנה וגם בתחום ההתקפה", הסביר. "אנחנו עכשיו המובילים בחלל". הוא סיפר כי ארה"ב עמלה בימים אלו על ייצור "ציוד צבאי מדהים, ברמה שאף אחד לא ראה מעולם".

טראמפ בחר לציין את האירוע בחשיפה מרעישה כי ארצו מפתחת כעת טיל מדגם חדש שנועד להתחרות בתחמישים החדשים שנמצאים בידי סין ורוסיה ולהתעלות עליהם. "היינו חייבים לעשות זאת", אמר הנשיא בהתייחסות לפיתוח הטיל החדש, "בהתחשב במה שמחזיקים היריבים שלנו. שמעתם שרוסיה עובדת על טיל מהיר פי שישה ממה שיש לנו וסין עובדת על טיל מהיר פי חמישה", אמר הנשיא. 

"עכשיו יהיה לנו מה שאני קורא לו טיל סופר דופר, שמעתי שהוא יהיה מהיר פי 17 ממה שיש לו כרגע", אמר הנשיא בהתייחסות לטיל שמפתחת ארצות הברית. שר ההגנה מארק אספר אישר את דבריו של הנשיא. 



נסיוי רוסי בטיל מדגם חדש // צילום: רויטרס
נסיוי רוסי בטיל מדגם חדש // צילום: רויטרס

דוברת הבית הלבן, קיילי מק'אנני, לא הסכימה לחשוף פרטים נוספים על הטיל שעליו דיבר טראמפ. לאחר שבבית הלבן הפנו את הכתבים למשרד ההגנה, דובר הפנטגון, ג'ונת'ן הופמן, הסכים לאשר במעומעם כי הדברים של הנשיא אינם מנותקים מהמציאות. "משרד ההגנה עובד על פיתוח של סדרת טילים  על קוליים כדי לעמוד מול היריבים שלנו", צייץ הופמן בחשבון הטוויטר שלו. 

על פי העיתון "בלומברג", נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הכריז בחודש דצמבר כ יארצו מפתחת טיל שיוט על קולי בעל יכולת לשאת ראש נפץ גרעיני שיטוס במהירות הגבוהה פי חמש ממהירות הקול. "הטיל החדש יטוס כמו מטאור, כמו כדור אש", אמר הנשיא הרוסי. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר