הקאמבק של רוברט פטינסון

כוכב סרטי "דמדומים" עשה בשנים האחרונות סרטים אמנותיים ופחות מסחריים • עכשיו הוא חוזר לאור הזרקורים עם סרט חדש ומצופה של הבמאי כריסטופר נולאן, וגם נכנס לנעלי באטמן

צילום: אי.פי // את הסרט הזה יראו. רוברט פטינסון

חמשת סרטי "דמדומים" שבהם כיכב רוברט פטינסון הפכו אותו לסופרסטאר. אבל כמו כוכבת המשנה שלו בסדרת הנוער המצליחה, קריסטן סטיוארט, גם הוא העדיף להימלט במהירות מעולם שוברי הקופות והפפראצי רגע אחרי שהסרט האחרון בסדרה יצא לאקרנים ב־2012. 

את שמונה השנים האחרונות הוא בילה עמוק בתוך עולם הסרטים האמנותיים. הוא שיתף פעולה עם שורה ארוכה של במאים מוערכים ותובעניים (כמו דיוויד קרוננברג, אנטון קורבין, ג'יימס גריי, קלייר דני, האחים ספדי, רוברט אגרס ועוד) והמציא את עצמו מחדש כשחקן אמיץ וטוטאלי שאינו פוחד לקחת סיכונים. לפני שנה בדיוק הוא זכה לביקורות הטובות ביותר בקריירה שלו עד כה בזכות הופעתו בסרט "המגדלור", שהוקרן בבכורה במסגרת התחרותית של פסטיבל קאן.

אך כעת, כך עושה רושם, פטינסון מוכן סוף סוף לשוב לאור הזרקורים. ביולי הקרוב הוא יככב ב"טנט" ("Tenet"), בלוקבאסטר מסתורי ומאוד מצופה של הבמאי כריסטופר נולאן ("האביר האפל", "התחלה", "בין כוכבים"). מיד אחר כך הוא יעשה את הקפיצה אל עולם גיבורי העל ויחליף את בן אפלק בתפקיד באטמן, בגרסה חדשה ו"מחוספסת" לדמות המיתולוגית שתצא לאקרנים בסוף 2021. 

את ההחלטה לחזור ולהשתתף בסרטי מיינסטרים, כך מסתבר, קיבל פטינסון לאחר שהבין שהוא זקוק למעט ביטחון תעסוקתי. "בתחילת השנה שעברה מצאתי את עצמי ללא עבודה", סיפר השחקן בן ה־34 בראיון חדש למגזין "GQ", שאותו העניק מהדירה הלונדונית שבה הוא מעביר את ימי הסגר, בעודו ממתין שהצילומים של "באטמן" יתחדשו. "לא משנה כמה אהבתי את הסרטים שבהם השתתפתי - אף אחד לא הלך לראות אותם. וזה הפך לדבר מפחיד, כי לא הצלחתי להבין איזו השפעה יש לזה על הקריירה שלי. אני לא באמת יודע כמה אנשים בתעשייה מוכנים לתת לך תפקיד מבלי שיהיה לך איזשהו ערך מסחרי".

למרבה המזל, כריסטופר נולאן, שבדיוק עסק בליהוק סרטו החדש (ושעקב אחר ההתפתחות של פטינסון כשחקן במהלך העשור), חשב דברים דומים. "היתה לי הרגשה שהוא נמצא במקום המושלם בקריירה שלו כדי לבוא ולהמציא דברים איתי", אמר נולאן ל־GQ. נראה שהוא צדק.

לדברי פטינסון, "טנט" עומד להיות "סרט מטורף לגמרי". בראיון הוא מספר בהתלהבות שהצילומים התנהלו בכל רחבי העולם, ושבכל מדינה שאליה הגיע הצוות הענק, צולמה סצינת שיא עצומת ממדים שהיתה מספיקה בהחלט עבור שובר קופות רגיל. לדבריו, הדברים שהתרחשו מדי יום על הסט היו כה מופרעים ויוצאי דופן, עד שחברי צוות שהיו בחופש היו מגיעים למקום רק כדי לחזות בנולאן ובאנשי האפקטים שלו בפעולה. על עלילת הסרט, שעליה לא ידוע כרגע דבר, פטינסון לא דיבר, כמובן, אך הוא כן הסגיר שבניגוד לשמועות, הסיפור אינו כולל מסעות בזמן. 

רוברט פטינסון הוא באטמן החדש 

כוכבי "דמדומים" מפרידים כוחות"

נכון לעכשיו, "טנט" מיועד לצאת למסכים ברחבי העולם ב־17 ביולי, ולא יהיה זה מוגזם לומר שתעשיית הקולנוע כולה - שנמצאת בקיפאון מוחלט מזה חודשיים - ממתינה בנשימה עצורה כדי לראות אם הקורונה באמת תאפשר לזה לקרות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר