מיקרוסופט קבעה: רווח כפול אחרי נקודה - טעות

נקודה: ענקית הטכנולוגיה נדרשה להכריע וקבעה כי הפעולה תסומן כטעות בתוכנה • בחברה הדגישו: "אנו יודעים שמדובר בבחירה סגנונית שאולי לא מקובלת על כל הכותבים"

צילום: ינון בן שושן

שימו לב: מיקרוסופט החליטה לשים סוף לסוגייה שמטרידה את האנושות כולה כבר שנים והכריעה - רווח כפול אחרי נקודה יסומן כטעות על ידי מתקן השגיאות האוטומטי בוורד (Word). השינוי בתוכנה צפוי תחילה להגיע לגרסה האנגלית בלבד של וורד בחודשים הקרובים.

הוויכוח המוזר נמשך עשרות שנים, ומחקר שנערך בנושא בשנת 2018 קבע כי הדרך הנכונה לרווח היא באמצעות רווח כפול, אך רבים הטילו ספק במחקר וכנראה שהוא גם לא הספיק לשכנע את מיקרוסופט. ואם אתם (באופן מוזר) עושים רווח כפול אחרי נקודה, תוכל להתעלם מההצעה והסימון האדום בוורד.

"אנו יודעים שמדובר בבחירה סגנונית שאולי לא מקובלת על כל הכותבים", אמר קירק גרגרסן, ממנהל שותף לניהול תוכניות במיקרוסופט, בשיחה עם אתר The Verge. "זו הסיבה שאנו ממשיכים לבדוק עם משתמשים ולאפשר להצעות אלה להתקבל, להתעלם מהן או לשנות אותן בקלות".

חלק ניכר מהוויכוח הוא בגלל מכונת הכתיבה מסוג halcyon שהקצתה את אותו הרווח לכל אות, דבר שדרש באותו הזמן להוסיף רווח כפול אחרי כל נקודה. בשונה ממכונת הכתיבה הפרימטיבית, המערכת של וורד יודעת לתת לכל אות את המקום שלה בגודל המתאים.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר