מחאת האמנים: "שהמדינה תתעורר"

שחקנים ויוצרים מחו בכיכר רבין על הפגיעה בפרנסתם בגלל משבר הקורונה • אביב גפן: "קורא לרה"מ להיפגש איתי מחר"

מחאת האמנים בעקבות משבר הקורונה: "שהמדינה תתעורר" // צילום: גדעון מרקוביץ'

מחאת האמנים מגיעה לכיכר: עשרות יוצרים ואנשי תרבות הגיעו הערב (חמישי) לכיכר רבין על מנת לקיים עצרת מחאה, כחלק מיוזמה של מטה המאבק להצלת עולם התרבות והאירועים תחת הכותרת "לא מכבים את האור על התרבות". האמנים הניפו שלטים עם כיתוב "מכונת הנשמה עכשיו" ו"שחקן זה מקצוע". 

אנשי התעשייה הגיעו על מנת לזעוק את זעקתם והפגיעה בפרנסתם בעקבות משבר הקורונה ולקרוא לממשלה לתת גב כלכלי לאמנים. המשתתפים חתמו על קיר ענק בו הופיעה עצומה ששוחררה יממה קודם לכן, עליה חתמו מעל 200 מבכירי האמנים בישראל כמו שלמה ארצי, חוה אלברשטיין, שלום חנוך, אביב גפן, ריטה, עברי לידר, הראל סקעת, משה פרץ ועוד. כמו כן, הוצג באירוע  מיצג תאורה יחודי המורכב ממאות פנסי תאורה עוצמתיים המרכיבים את המספר 150, לציון 150 אלף אנשי התעשייה המובטלים.   

צילום: גדעון מרקוביץ'
צילום: גדעון מרקוביץ'

המחאה החלה כבר משעות הבוקר, כאשר אמנים ואנשי התעשייה החליפו את תמונת הפרופיל שלהם לתמונה עם מסגרת בשם "מחאת התרבות" ובה הם החזיקו שלט שעליו כתוב "אני לא אשרוד", לצד שמם ומקצועם.  

באירוע נאם הזמר והמלחין אביב גפן, ואמר: "זה יקח עוד תשעה חודשים שאנשים ירוויחו אפס. שהמדינה תתעורר. באתי לפה לבקש מראש הממשלה נתניהו להיפגש אתי מחר בבוקר בשביל כל האמנים". 

יוני פיינגולד, יו"ר איגוד המפיקים וממובילי מטה המאבק להצלת התרבות, אמר: "ממחר מתחילים כלכלה דיגיטלית. לאנשים אין מה לאכול".   

צילום: גדעון מרקוביץ'
צילום: גדעון מרקוביץ'

למרות ההנחיות על איסור התקהלות, בשל חשש להידבקות בקורונה, בחלק מהמקומות נרשמה צפיפות ואנשים נתבקשו להתרחק כמה פעמים. מהמשטרה נמסר: "הסתיימה המחאה שהתקיימה הערב בכיכר רבין בת״א. בניגוד לפרסומים שגויים, שאינם תואמים את המציאות ובכלל זאת באשר למספר המשתתפים, נציין כי מרבית המשתתפים הקפידו על הכללים וההנחיות וכי המארגנים פעלו בהתאם למוסכם".

עופר רוזנבאום, מנהל הקמפיין ומיוזמי האירוע: "אלפי אנשים הגיעו הערב להבהיר לממשלת ישראל שאסור לה להזניח את התעשייה, אנחנו קוראים לראש הממשלה- אל תפנה את הגב לתעשיית התרבות, תפעל באופן מיידי להענקת מענקי חירום להצלת 150 אלף מובטלי התעשייה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר