בריטניה: החל הניסוי הגדול בעולם למציאת תרופה למגפת הקורונה

​​​​​​​בניסוי ישתתפו 5,000 חולים המאושפזים ב-165 בתי חולים ציבוריים ברחבי הממלכה המאוחדת • הרופא שעומד בראש המאמץ: "לא יהיה כדור פלא למחלה"

ניסוי בחיסון לנגיף הקורונה בבריטניה // צילום: רויטרס // ניסוי בחיסון לנגיף הקורונה בבריטניה // צילום: רויטרס

המירוץ העולמי למציאת תרופה למגפת הקורונה תופס תאוצה: בבריטניה, אחת המדינות האירופיות שנפגעו ביותר מהמגפה, החל הניסוי הגדול בעולם בבדיקת תרופות שונות נגד הנגיף שהרג עד כה מעל ל-150,000 בני אדם ברחבי העולם - עשירית מהם בבריטניה עצמה.

בניסוי ישתתפו 5,000 חולים המאושפזים ב-165 בתי חולים ציבוריים ברחבי הממלכה המאוחדת. ראש הצוות הרפואי העורך את הניסוי, פיטר הורבי, פרופסור באוניברסיטת אוקספורד למחלות מדבקות חדשות ורפואה עולמית, העריך שתול כמה שבועות - בחודש יוני, ניתן יהיה להציג תוצאות. עם זאת, הורבי שביצע בעבר ניסויים לאיתור תרופה נגד נגיף האבולה במערב אפריקה, התריע שבמקרה של הקורונה לא יהיה ״כדור פלא״, כלומר כדור שיחסל את המגפה בבת אחת. 

במהלך הניסוי הרפואי הבריטי ייעשה שימוש בכמה אמצעים: שילוב של תרופה נגד מלריה ותרופה אנטיביוטית, שילוב של תרופות נגד איידס, ושימוש בפלזמות דם של אנשים שפיתחו נוגדנים לנגיף. הורבי הבהיר, שהדיווחים על הצלחות בטיפולים והחלמות על בסיס שימוש בשילוב תרופות מסוימות צריכים להיבחן בזהירות רבה, מאחר שהם אינם מבוססים עד כה על ראיות חד משמעיות. 

בסוף השבוע חצה מניין הנפטרים מקורונה בבריטניה את רף ה-15,000 לאחר שהיום נרשמו 888 מקרי מוות נוספים. מדובר אך ורק במקרי מוות בבתי החולים - לא בבתים, בבתי אבות ובמרכזים סיעודיים. להערכת ממשלת בריטניה, למרות תחילתה של ירידה במספר המאושפזים בבתי החולים, המאבק במגפה יימשך עוד תקופה ארוכה.



טיפול בחולה קורונה בבית חולים בלונדון // צילום: איי.אף.פי
טיפול בחולה קורונה בבית חולים בלונדון // צילום: איי.אף.פי

לנוכח חומרת המצב החליטה המלכה אליזבת השנייה לבטל את כל האירועים סביב יום הולדתה ה-94, שיחול ביום שלישי, והורתה לא לבצע את ירי התותחים המסורתי לציון האירוע. מארמון באקינגהאם נמסר, שזו פעם ראשונה ב-68 שנות מלכותה של אליזבט שהמלכה מבקשת לא לבצע את המטח החגיגי. רמ״מ בריטניה, בוריס ג׳ונסון, ממשיך לנוח ולהחלים באחוזתו הרשמית ונמצא מדי פעם בקשר עם אנשי משרדו ועם שרי ממשלה.

בספרד נחצה בסוף השבוע רף 20,000 המתים מהמגפה. באיטליה נרשם אתמול מספר הקורבנות הנמוך ביוצר בששת הימים האחרונים - 482, וחלה התייצבות במספר הנדבקים החדשים (כ-3,500). בגרמניה, בה נרשמו עד כה כ-4,500 מקרי מוות מנגיף הקורונה, הכריז שר הבריאות, ינס שפאהן, כי נראה שגרמניה נמצאת בדרך להתגבר על המגפה. השבוע ייפתחו מחדש ברחבי גרמניה חנויות שגודלן אינו עולה על 800 מ״ר, תוך הקפדה מחייבת על אמצעי הגנה וריחוק.

אירלנד הודיעה, כי נראה שהצליחה להתגבר על המגפה. צרפת, בה מספר הנפטרים היומי עדיין גבוה, עוקבת בדאגה אחר מצב הצוות של נושאת המטוסים ״שארל דה גול״, שיותר ממחצית הימאים עליה נדבקו בנגיף הקורונה. 1046 מתוך 1.769 אנשי הצוות שהוכנס לבידוד של שבועיים נדבקו בנגיף. רק כמה עשרות מתוכם אושפזו, ואחד מהם - קצין, מונשם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר