ערן שאדו: "התאמנו בסלון על 50 מ"ר"

בזמן שאנחנו פירקנו את נטפליקס בבינג', ערן שאדו פירק את סלון ביתם של משפחת זהבי והפך את הקומה ה־40 בבניין היוקרתי בגוואנגז'ו למגרש האימונים של כוכב נבחרת ישראל • מאמן הכושר על תחילת החזרה לשגרה בסין

צילום: אלן שיבר // שאדו וזהבי. נחשב לאחד האנשים הקרובים ביותר לכוכב גוואנגז'ו

בעוד בישראל אסרו על קיום ליל הסדר עם המשפחה המורחבת, בסין מנסים לחזור לשגרה. ערן זהבי, אשתו שי וילדיהם ערכו את הסדר עם משפחתם הגרעינית. ברירה אחרת, כידוע, אין להם. אבל ל"חגיגה" הזאת הצטרף גם מאמן הכושר הצמוד ערן שאדו, שמתגורר איתם בימים טרופים אלה.

במהלך החג היה שאדו מנותק ממשפחתו שנותרה בישראל, וכך המגורים בבית משפחת זהבי הפכו לסוג של ערבות הדדית בקרב החברים שמתגוררים בסין. שאדו נחשב לאחד האנשים הקרובים ביותר לכוכב גוואנגז'ו R&F ונבחרת ישראל, והוא היה זה שהמליץ לקבוצה הסינית להחתימו. לראשונה זה 20 שנה ערך מאמן הכושר בן ה־45 את ליל הסדר ללא אשתו אורטל וילדיו נבו (17 וחצי), רוי (14) וזיו (9), שנותרו בארץ.

סיטואציה הזויה, בדיוק כמו המצב שאליו נקלע העולם כולו מאז התפרצות נגיף הקורונה. "זה מאוד מוזר", הודה שאדו בשיחה חוצת יבשות עם "ישראל היום", "זו הפעם הראשונה בלי אשתי והילדים. אני מתגעגע. הם היו אמורים להגיע לכאן להיות איתי, אבל כרגע אסור לאף אחד להיכנס לסין ממדינה אחרת".

"היה ערב מרגש מאוד", סיפר שאדו על חווית הסדר, "דיברתי עם הרב שלי בארץ ולמדתי את ההגדה יותר לעומק כדי להבין מה אני עושה. סיפרתי לילדים של ערן את סיפור יציאת מצרים ועשינו את ההגדה כהלכתה".

מדהים שכבר יותר משנה אתה מתגורר בביתו של זהבי.

"יש לי פה יחידה (צוחק), והאמת? זה לא מובן מאליו שהם מארחים אותי, דואגים לי ונותנים לי הרגשה של בית. שי יודעת מה אני אוהב לאכול ודואגת שתמיד יהיה לי נעים וטעים. אני לא יודע לבשל ולא יודע לכבס, אז הם דואגים לי לאוכל חם בצהריים ובערב. בבוקר יש את הגרנולה שאני אוהב. הכביסה שלי תמיד מסודרת ומקופלת. הם באמת דואגים לי לכל ואני מודה להם על כך. הם משפחה מדהימה".

שאדו וזהבי. "ערן עשה הכל כדי שאגיע לסיו" // צילום: אודי ציטיאט

זהבי לא זז בלעדיך. מעבר לבית בסין, גם מבחינת הכושר הגופני, הוא לוקח איתך איתו ממקום למקום. לא זכור לי דבר כזה עם כדורגלן ישראלי ומאמן כושר.

"מרגש אותי מאוד שהוא מפרגן לי. ערן עבר הרבה מאמני כושר טובים בקריירה שלו. הכרתי אותו לפני ארבע שנים בנבחרת, והוא עשה הכל כדי שאגיע לסין. ערן, עם כל הכיף, יש לו דרישות מטורפות, לפעמים עד בלתי אפשריות. לפעמים גם בימי חופש הוא לא רוצה שנחזור לארץ. בשנה שעברה היתה לנו חופשה של עשרה ימים, ובמקום ליהנות נסענו למחנה אימונים בווייטנאם. ערן אמר לי: 'אני חייב לבוא מוכן לנבחרת', וזה מה שעשינו. כשכולם נהנים בחופשים - הוא עובד. זה ערן זהבי".

גם דמבלה מאמין בנבחרת ישראל

קצת לפני ליל הסדר עברו שאדו ומשפחת זהבי את הבדיקה השלישית לגילוי נגיף הקורונה, וגם היא, כמו השתיים הקודמות, יצאה שלילית. את השבועיים האחרונים בילו הישראלים בבידוד בביתו של זהבי, בקומה ה־40 בגוואנגז'ו. בזמן שחבריו לקבוצה התאמנו במסגרת קבוצתית והחיים בסין חוזרים לאט לאט לשגרה, שאדו שבר את הראש כיצד לשמור על כושר במסגרת סלון ביתו של זהבי. "

פינינו את הסלון לכיוון המסדרון כדי שיהיה ריק לגמרי. משהו כמו 50 מ"ר, ושם עבדנו", מסביר שאדו, "יצרנו בשטח הזה הרבה תרגילים. המדרגות שיש בבית נתנו לנו מרכיבי כוח. זה היה מאתגר, אבל מדהים".

שאדו עם זהבי וסבע. "זה נראה שהחיים פה חוזרים לנורמליזציה" // צילום: אודי ציטיאט

ברחבי העולם שום דבר לא נשאר כמו שהיה, ואתה מדבר איתי על אימוני כושר בסלון.

"כאיש מקצוע, זה אתגר אותי באופן אישי. למצוא רעיונות לאימון בבית, לערן וגם לשי אשתו. לעבוד על אירובי ועל מהירות בשטח קטן מאוד. שמנו אופניים, השתמשנו במדרגות של הבית ושילבנו כדור. בסך הכל היה בסדר גמור. כל הזמן חשבנו מה לעשות ואיך למקסם את המצב".

עכשיו יצאתם מהבית וחזרתם לשגרה. איך זה נראה בגוואנגז'ו?

"זה נראה שהחיים פה חוזרים לנורמליזציה. מסעדות עובדות, חדרי כושר, בתי קפה, מוניות, חנויות כאלה ואחרות. דורשים מאנשים ללכת עם מסיכות ולשמור על היגיינה, ג'ל וכו'. זה פועל יוצא של הקשבה מצד התושבים. הם היו ממושמעים מאוד. מפה אני מבקש מתושבי המדינה: תקשיבו למה שאומרים ויהיה בסדר".

שאדו באימון הנבחרת. "מאמין שאנחנו יכולים לעשות דברים יפים" // צילום: אודי ציטיאט

בשבוע שעבר הייתם אמורים להיות עם הנבחרת בסקוטלנד, וכעת נראה שזה יקרה רק בספטמבר. איך אתה רואה את ההכנה הפיזית עד אז?

"אני מאמין מאוד בנבחרת. אחד כמו מוסא דמבלה, שהיה בטוטנהאם ועכשיו אצלנו בגוואנז'ו, מאמין שאנחנו יכולים לעשות דברים יפים ולעלות. הוא מחזיק מהכדורגל הישראלי ורואה כאן את ערן ומה שהוא עושה.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

"קל להגיד שהכדורגלן הישראלי לא עושה ולא מקצוען, אבל תראה מה זהבי עושה. צריך לראות את ההצלחה שלו ושל כדורגלנים כמו ליאור רפאלוב, תומר חמד, בירם כיאל, ביברס נאתכו - כולם עשו קריירות יפות באירופה. יש לי הרגשה טובה שאנחנו יכולים לעשות את זה. חשובה מאוד האמונה, ואת זה יש לנו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר