בתי הספר והגנים ישיבו תשלומים להורים

על פי החלטת משרד החינוך, יוחזרו להורים כספים בגין שירותים שלא ניתנו בשל סגירת מוסדות החינוך • ביניהם: מסיבות כיתה, טיולים, סל תרבות ועוד

צילום ארכיון // צילום: אורן בן חקון

משרד החינוך פרסם היום (ראשון) הנחיות מעודכנות הנוגעות לתשלומי ההורים לפיהן בתי הספר וגני הילדים ישיבו להורים את התשלומים בגין שירותים ששילמו, ולא ניתנו לתלמידים, בשל סגירת מוסדות החינוך. 

על רקע התפשטות נגיף הקורונה וסגירתם של מוסדות החינוך, ההורים יקבלו החזר של תשלומי הרשות ותשלומים מרצון והזנה ובהם: מסיבות כיתתיות, טיולים, סל תרבות, השאלת ספרי לימוד ושל"ח, אמצעי קצה – טאבלט ומחשב נייד. כמו כן יוחזרו להורים תשלומי תל"ן  (תכנית לימודים נוספת). 

עם זאת במשרד החינוך מציינים כי לא יוחזרו תשלום על שירותים שכבר ניתנו כמו למשל: טיול שנתי שכבר התקיים. בנוסף, לא יינתן החזר על תשלומים בגין שירותים שממשיכים להינתן על ידי בית הספר, כמו למשל: השאלת ספרי לימוד. כמו כן, בבתי ספר בהם תלמידים שכרו או קנו ציוד קצה (כגון: טאבלטים ומחשבים ניידים) הגביה תימשך. הורים אשר משלמים על הזנה (מכוח חוק ארוחה יומית) - התשלום ייגבה על ארוחות שניתנו עד לתאריך ה- 15.3.2020. הגבייה תיפסק באפריל עד לחידוש ההגעה לבתי הספר. 

צילום ארכיון // צילום: אורן בן חקון
צילום ארכיון // צילום: אורן בן חקון

עוד בנושא:

הלמידה מרחוק בתיכונים תימשך

הורים: "מערכת הלימוד מרחוק קרסה"

משבר הקורונה: נתניהו ימסור הצהרה ב-20:00; הערכה: יודיע על השבתה במערכת החינוך

עם החזרה ללימודים או עם סיום שנת הלימודים (המוקדם מבין שניהם), בהתאם להנחיות משרד הבריאות, מוסדות החינוך יבדקו מהן הפעילויות שניתנו אל מול התשלומים שכבר נגבו וכן ייבדקו פעילויות שעתידות להינתן עד סיום שנת הלימודים (ככל שתחודש הפעילות טרם סיומה). לאחר מכן יתרות מתשלומי הורים על פעילויות שלא התקיימו, יושבו להורים. 

ומה באשר להורים שמשלמים סכומים גבוהים על תכנית לימודים נוספת (תל"ן)? לימודי תל"ן מתקיימים גם בימים אלה בחלק ממוסדות הלימוד (באופן מקוון) ולכן ישנם הורים שיצטרכו לשלם. במוסד חינוכי בו מתקיימת למידת תל"ן: אין שינוי בהנחיות ואפשר לגבות כבשגרה בגין התל"ן שניתן בפועל בלבד. במוסד חינוכי בו לא מתקיימת למידת תל"ן: אין לגבות תשלומים בעד תל"ן למעט תשלומים שהועברו על שירות שכבר ניתן.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר