כך תצבעי את השיער לבד בבית

הריחוק מהמספרות קשה לכולנו, ואנו נאלצים לצבוע את השיער המלבין בבית • איך תעשי זאת? מדריך מצולם שלב אחר שלב

סגירת המספרות לפי הנחיות משרד בריאות מאלצת נשים רבות לטפל בשיערן בבית. נכון, זה לא תמיד נוח, אך בעזרת מספר טיפים תוכלי לעבור את התקופה בהצלחה רבה. 

צילום: גל בן ציון

עידן בר, שגריר שוורצקופף פרופסיונל, מסביר איך להחליק את השיער. "יש לייבש את השיער כמעט ייבוש מלא  לפני ביצוע הפן, כך גם זמן הפן מתקצר והוא לא מצריך מאמץ רב. מחלקים את השיער לקבוצות שיער על ידי קליפסים וכל פעם עוברים עם הפן על קבוצת שיער אחרת. על מנת להחליק את השיער בצורה שלא תפגום בו, יש לשמור על מרחק בין פיית הפן לבן המברשת, כדי לא לגרום לשריפת השיער. יש לסיים במריחת טיפת סרום על קצוות השיער, על מנת לסגור את הקצוות המפוצלים". 

בר ממליץ לכולן לחפוף בין פעמיים לשלוש בשבוע, וחשוב לא לישון עם שיער לח, דבר שיכול לגרום לבעיות קרקפת שונות. כמו כן, בתום החפיפה יש לדאוג גם לטפח את השיער במסכה מתאימה. 

מעצב השיער אילן מרגלית שגריר לוריאל פרופסיונאל מוסיף לטיפים כי, "אסור לוותר על הברשה אחת לפחות ביום. הברשה עדינה תמריץ את זרימת הדם בקרקפת, תפזר את שכבת השומן הטבעית מהקרקפת לכיוון השיער ותעזור לשמור על הברק. בנוסף, כשאת מסתרקת, התחילי מהחלק התחתון של השיער, תוך שאת אוחזת בו על מנת לא למשוך אותו בחוזקה מהקרקפת. לאחר שהתרת את הקשרים, עברי לחלק העליון וסרקי לכל האורך. לאחר המקלחת, אל תשפשפי את השיער בחוזקה עם מגבת. טפחי קלות על השיער באמצעות המגבת או עטפי אותו בחולצת טריקו ישנה לספיגת המים. שפשוף נמרץ שובר את השיער ופוגע בו".

צביעת השיער בבית

נטע קרצו-נייגר, מדריכה בלוריאל פריז, מציינת כי ניתן לבחור מבית חברות טיפוח השיער השונות בפארמים את הגוון המתאים ביותר לשיער שמתחיל להלבין. "מראה שיער מטופח ומוקפד הוא המסגרת ההכרחית לכל לוק. שיער מרושל, דהוי, עייף ועם שורשים יכול להחריב לנו את המראה בפרט ואת היום בכלל".

צילום: GettyImages
צילום: GettyImages

לדבריה, שוק צבעי השיער הפך את הצביעה הביתית למשימה קלה ונוחה הרבה יותר מבעבר. "זכרו שכל גוון שיער, טבעי או צבוע, יכול בקלות להפוך לגוון כהה. הבעייתיות מתעוררת כשרוצים לחזור לגוון בהיר לאחר הצביעה. כלומר, אם בא לך גוון בהיר יותר ממה שיש לך, קחי בחשבון שמדובר בתהליך ארוך וקשה. לכן, אם את מתלבטת בין שני גוונים ולא יודעת במה לבחור, העדיפי את הגוון הבהיר יותר".

נייגר ממליצה בבחירת הצבע, להתייחס למפת הגוונים הנמצאת בגב אריזת צבע השיער, "מפה זו מתייחסת לתוצאה בהתאם לגוון השיער הטבעי או הנוכחי שלך. חשוב להתאים בין גוון שיערך לבין הצבע שעל גב האריזה, על מנת שיתקבל הצבע הרצוי והמתאים לך".

לדבריה, לכיסוי שיער לבן יש צורך בצבע עם מרקם עשיר למתן כיסוי מלא. "אם רק תרצי לתחזק את הצבע הקיים ויש לך מעט שערות לבנות שזורות בשיער, אין צורך באחוז כיסוי גבוה, וניתן להסתפק גם ב-70% כיסוי, כך שהתוצאה המתקבלת היא טבעית וחיונית יותר. כמו כן, יש להשתמש בערכות צבעי שיער ללא אמוניה ובטכנולוגיה מיוחדת של גוון על גוון לטשטוש ולמתן ברק לשיער".

למלאכת מריחת הצבע נייגר ממליצה למרוח את הצבע בשבילים, מהחלק הקדמי של הראש אחורה, מהמצח לכיוון הקדקוד והעורף. "מומלץ להקפיד על שבילים ישרים כדי שיהיה סדר במריחת הצבע, ולהמתין כ-30-40 דקות, תלוי באחוז החמצן ובהתאם להוראות השימוש שבעלון בתוך כל ערכה שקונים. בתום שטיפת השיער, יש להשתמש בקרם מטפח שקיים לרוב בכל ערכה כדי לשמור על הצבע לאורך זמן".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר