קני רוג'רס // צילום: רויטרס

בגיל 81: מת זמר הקאנטרי קני רוג'רס

הזמר האמריקני הלך לעולמו בשיבה טובה • ממשפחתו נמסר: "הוא עזב בשקט ובנחת בנסיבות טבעיות, מוקף במשפחה וחברים"

זמר הקאנטרי האגדי קני רוג'רס הלך לעולמו אמש (שישי) בשיבה טובה בגיל 81. על פי משפחתו, רוג'רס "הלך בנחת ובשקט בביתו בנסיבות טבעיות, תחת פיקוח רפואי ומוקף על ידי משפחתו". לאור משבר הקורונה, הלווייתו של המוזיקאי תהיה קטנה ומצומצמת, כשטקס אשכבה ציבורי מתוכנן להמשך. הוא הותיר אחריו את אישתו החמישית וונדה וחמישה ילדים. 

המוזיקאי האהוב, שחתום על מספר רב של להיטים בשנות ה-70' וה-80', יצא לסיבוב הופעות פרידה מהבמה ב-2015, טור אשר נמשך עד סוף 2017. באפריל 2018, בטרם היה מתוכנן לצאת למספר הופעות אחרונות שהיו אמורות לחתום את סיבוב ההופעות, הוא הודיע על ביטולן בשל "אתגרים בריאותיים". "לא רציתי לחכות לנצח כדי לפרוש,, הוא הצהיר בהודעה. "מאוד נהניתי מההזדמנות להיפרד ממעריציי במהלך השנתיים האחרונות...לעולם לא אוכל להודות להם כראוי על העידוד והתמיכה שהם העניקו לי במהלך הקריירה שלי והאושר שחוויתי כתוצאה מכך". 

הוא נולד ביוסטון ב-1938 כאח הרביעי למשפחה ענייה בת עשר נפשות. כאשר החל להתעניין במוזיקה בבגרותו הוא ניגן ופעל במספר ז'אנרים, בהם רוקבילי, ג'אז, פולק ורוק. בנוסף היה חלק ממספר להקות במהלך שנות ה-50' וה-60' שזכו להצלחה מסוימת, הבולטת מבינן הייתה The First Edition. ב-1976 פצח בקריירת יחיד עם השיר "Lucille" שהיה ללהיט ענק ואף הביא לו את פרס הגראמי היוקרתי. מאז הוציא גם את "The Gambler" ב-1978 שנמנה עם שיריו המצליחים ביותר , וכמוהו גם "Coward of the Country". 

רוג'רס נחשב לאחד המוזיקאים הראשונים אשר שילבו בין קאנטרי לפופ והפכו את שילוב הסגנונות לז'אנר בפני עצמו. בכך הנגיש למעשה את הקאנטרי לקהל רחב יותר והפך את הז'אנר למצליח ופופולרי במיוחד. "נכנסתי למוזיקת הקאנטרי לא במטרה לשנות אותה, אלא במטרה לשרוד", אמר בראיון מ-2016. "כך ששרתי שירים שלא היו ממש קאנטרי אלא יותר פופ". כאמן סולו, רבין משיריו נכנסנו אל צמרת מצעדי הפזמונים האמריקאיים, ביניהם גרסתו לשיר "Lady" של ליונל ריצ'י מ-1980 והדואט שלו עם דולי פרטון (בעצמה כוכבת קאנטרי-פופ אגדית) מ-1983 "Islands in the Stream" ("איים בזרם", בעברית – כשם ספרו של ארנסט המינגווי. השיר עצמו נכתב על ידי חברי הבי ג'יז). עוד עבד רוג'רס עם זמרות כמו שינה איסטון, דוטי ווסט ואחרות. בסך הכל 23 משיריו נכנסו לטבלת עשרת הלהיטים הגדולים בארצות הברית. לצד כך השתתף במספר תכניות טלוויזיה וסרטי קולנוע. 

בשנות ה-90' הפופולריות שלו דעכה מעט, בשל כניסתם של זמרים חדשים לתחום והפיכת סגנונו למיושן בעיני קהל רב. מאז, בעוד הוסיף להקליט ולהוציא מוזיקה, התרכז בעיקר בסיבובי הופעות לצד פתיחת רשת מסעדות עוף וייצור מכוניות. 

קולו החרוך ויכולתו להעביר סיפור באמצעות שיר הפכו אותו לאמן בתחומו, דבר אשר הביא אותו למעמד סופרסטאר והביא לכניסתו להיכל התהילה של הקאנטרי ב-2013. באותה שנה גם זכה בפרס מפעל חיים מאגודת הקאנטרי האמריקאית.  כאמור, ב-2015 הוא הודיע על פרישה מעולם המוזיקה ועל סיבוב הופעות אחרון שילווה אותה, סיבוב אותו נאלץ לסיים מעט מוקדם מהמתוכנן. רוג'רס ייזכר כאחד השמות הגדולים במוזיקה האמריקאית וכאייקון קאנטרי ענק שעשה רבות עבור התחום והפיכתו אהוב ופופולרי על ידי רבים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו