חיטוי בחנות הפיראט האדום באור יהודה, השבוע // צילום: יוסי זליגר

תלונה: חולה קורונה שיקר והדביק אחרים

משרד הבריאות התלונן במשטרה: זכיין "הפיראט האדום" באור יהודה לא מסר פרטים מדויקים לגבי זמני השהייה שלו במקום • "אחראי להדבקת 4 חולים"

במשרד הבריאות הגישו אתמול (רביעי) תלונה במשטרה נגד חולה הקורונה מאיר כהן, הבעלים של חנות "הפיראט האדום" שאובחן ביום חמישי שעבר כחולה קורונה. התלונה הוגשה לאחר שהתברר ששיקר בחקירה האפדימיולוגית שנערכה לו אחרי שאובחן. 

בהתחלה מסר למשרד הבריאות כי היה בחנות הפיראט האדום באור יהודה, חנות שבבעלותו במשך שנה אחת בלבד. ורק בהמשך לאחר שעימתו אותו עם עדויות של אנשים שדיווחו שראו אותו שם בשעות נוספות ולאחר איום בתלונה למשטרה הוא שינה את גרסתו. ולמחרת פרסם משרד הבריאות שכהן נכח בחנות במשך שלושה ימים למשך שעות ארוכות ואף נכח בבית הכנסת ביישוב.

כמו כן, רק היום אותרה עובדת זרה שהייתה איתו במגע ונדרשה להיכנס לבידוד. עם זאת, אשתו של בעלי הפיראט האדום, שמאושפזת גם היא בבית החולים שיבא תל השומר כנשאית של הנגיף, אמרה כי העובדת הזרה, שעבדה כמנקה בחנות, נמצאת בבידוד כבר מתחילת האירוע ולא מהיום.

עד כה אובחנו בישראל ארבעה חולי קורונה שנדבקו לפי ההערכה מכהן. בהם אשתו, ילד מהיישוב שלו, סגנית מנהלת בית ספר בקרית אונו וחיילת שעבדה בחנות. עם זאת ההערכה היא שהם נדבקו לפני שפורסמו הנחיות בידוד לחוזרים איטליה ולפני שכהן עצמו ידע שהוא חולה.

התלונה הוגשה בעבירה של הכשלת עובד ציבור וכן הפצת מחלה. בסך הכל הגיש משרד הבריאות עד כה 10 תלונות במשטרה נגד אנשים שהפרו את חובת הבידוד. עבירה של הפצת מחלה היא עברה שהעונש עליה בין שלוש לשבע שנות מאסר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו