ברקוביץ': "אני לא גזען, אוכל רק אצל ערבים"

איש התקשורת התייצב בדיון בתביעת הדיבה של ח"כ פריג' נגדו, בטענה שכינה אותו "מחבל" בשידור • ברקוביץ': "לא צריך להתנצל על משהו שלא עשיתי"

אייל ברקוביץ'. תקף והותקף בחזרה, צילום: צילום ארכיון: קוקו

ברקו על הדוכן: איש התקשורת הכדורגלן לשעבר אייל ברקוביץ' התייצב הבוקר (רביעי) בבית משפט השלום בתל אביב, לאחר שחבר הכנסת לשעבר עיסאווי פריג' (מרצ), הגיש נגדו תביעת דיבה – לאחר שלטענתו כינה אותו מחבל בשידור, במסגרת תוכניתו "אופירה וברקו".

עיסאווי פריג' מדבר על משפט הדיבה נגד אייל ברקוביץ' // צילום: אבי כהן

ברקוביץ' דחה את הטענות, וטען כי בשום שלב לא הזכיר את שמו של פריג' ולא התייחס אליו. חבר הכנסת לשעבר היה הראשון להעיד מבין השניים, וסיפר: "אייל אמר על הח״כים הערבים מחבלים ושאופירה שאלה אותו על עיסוואי הוא לא פסל את זה והתחיל זוכר שאמר לי מחבל יותר מפעם בתוכנית שנגנזה. אחרי שאופירה והמנכל של קשת דיברו איתי הסכמתי לעשות סולחה".

פריג׳ הוסיף: "אין לי דבר אישי נגדו אבל הוא חזר על זה. אחרי התוכנית שנגנזה הבלגתי על זה אבל בגלל שהוא ממשיך באופן עקבי על שק החבטות הגזעני שלו למציאת רייטינג אמרתי 'די'. לא באתי לכאן לרווח פוליטי, ברקוביץ הוא לא עוד בן אדם, מדובר בסלב, עיתונאי שמקשיבים לו. אין לי בעיה שיהיה לו דעות פוליטיות אבל שלא יהיה גזעני".

לאחר דברי פריג׳ עלה ברקוביץ להעיד, ברקוביץ שטען בכתב ההגנה כי התמלול פוברק ובושל, ענה בתחילת עדותו: "לא התכוונתי בכלל לפריג׳. לא דובר עליו לא הוזכר שמו, דיברתי על הרשימה המשותפת".

ברקוביץ הוסיף: "אני לא צריך להתנצל על משהו שלא עשיתי, לא דיברתי עליו. זאת תביעה לא לגיטימית כי לא אמר לא אמרתי מעולם עליו שהוא מחבל, בחיים לא אמרתי את זה, אמרתי עליו סוס טרויאני. הוא יכול לצעוק עד מחר 'גזען, גזען', יש לי מלא חברים ערבים, אני אוכל רק אצל ערבים, גדלתי בעכו שהיא עיר מעורבת, כל ההתלהמות מיותרת הוא רוצה לתפוס פרסום. אני לא גזען״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר