דרסה למוות נערה כשחצתה באדום – ותישלח לשנה לכלא

אור סיהאצ'י, שדרסה למוות את ליאל בבלר ז"ל, זוכתה מעבירה של הריגה • תשלם פיצויים בגובה של 8,000 שקלים בלבד

ליאל בבלר ז"ל

בית המשפט המחוזי בלוד גזר היום (שלישי) עונש של שנת מאסר על אור סיהאצ'י, בת 27 מראשון לציון, שהורשעה בגרימת מותה ברשלנות של הנערה ליאל בבלר ז"ל בתאונת דרכים בעיר. כן הורה בית המשפט לשלו את רישיון הנהיגה של הנאשמת למשך 12 שנה, ועל פיצויים למשפחת המנוחה בגובה של 8,000 שקלים. 

הנאשמת זוכתה מעבירת הריגה, והורשעה בגרימת מוות ברשלנות. כמו כן היא הורשעה בעבירות של גרימת מעשה בפזיזות ורשלנות בנהיגה.   

בית המשפט קבע כי "אין בענישה מענה שייתן מזור לקרובי קורבנות התאונה ומשפחותיהם. גם במקרה דנן, התוצאות הטרגיות והנזק העצום שבגדיעת חייה של נערה צעירה, ובחבלתה החמורה של נערה צעירה נוספת, לא יבואו על תיקונם בענישת הנאשמת, יהא העונש אשר יהא. אכן, לא ניתן להשלים עם היסח דעת בזמן נהיגה... דרגת הרשלנות של הנאשמת במקרה זה היא גבוהה". אף על פי כן, החליט ביהמ"ש לגזור על הדורסת שנת מאסר אחת בלבד.   

עוד בנושא: 

נהגת נסעה באדום - אך זוכתה מהריגה

אישום: חצתה צומת באדום והרגה בת 16

"ליאל נועדה להציל חיים"

בחודש דצמבר בשנה שעברה הרשיע בית המשפט את אור סיהאצ'י, בגרימת מותה ברשלנות של הנערה ליאל בבלר, בתאונת דרכים שארעה בעיר ב-2017. בכתב האישום טענה התביעה כי החקירה, שהתבססה בין היתר על עדי ראיה, הוכיחה כי הנאשמת חצתה את הצומת באור אדום. הנאשמת, מצידה, טענה כי לא נסעה באור אדום ולא שוחחה במכשיר הסלולרי שללה, וכי רכב אחר שהיה מאחוריה פגע בעוצמה ברכבה והעיף אותו לעבר הולכי הרגל, שעמדו על אי תנועה. 

ליאל בבלר ז"ל. הדורסת תשלם 8,000 שקלים פיצוי למשפחה // הצילום באדיבות המשפחה
ליאל בבלר ז"ל. הדורסת תשלם 8,000 שקלים פיצוי למשפחה // הצילום באדיבות המשפחה

לאחר שמיעת העדויות ושלב ההוכחות, קבע בית המשפט בראשות השופטת מיכל ברק-נבו כי לא נמצאה ראייה המוכיחה שהנאשמת דיברה בטלפון בזמן נהיגה. בנוסף, קבע בית המשפט כי לא מדובר בעבירת הריגה, אלא בעבירה מופחתת של גרימת מוות ברשלנות. 

משפחתה של המנוחה הגיבה לגזר הדין: "נעשה צדק. זו התחושה שלנו,  למרות שבטח אין בליבנו שמחה. הוכח שעברה באדום בניגוד למה שהיא טענה. זה לא יחזיר את הגלגל לאחור, אבל אני מקווה שנהגים יבינו שלעבור באדום זה מעשה חמור".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר