חגיגות יום העצמאות - בלי גננות

הסתדרות המורים הורתה לגננות לא לקחת חלק בהפנינג של הגנים ברשויות המקומיות • "רק בליווי הורים"

צילום: אורן בן חקון

הסוף לחגיגות יום העצמאות המשותפות בגני הילדים? הסתדרות המורים שלחה מכתבים לעשרות ראשי עיריות ועדכנה כי הגננות לא ייקחו חלק בהפנינג יום העצמאות. בהסתדרות טוענים כי הפעילות צריכה להתקיים עם ההורים בלבד.

בערים רבות מתקיים מדי שנה הפנינג יום העצמאות המשותף לכל גני הילדים בתחומן. לרוב, האירוע מתקיים באולם עירוני, חצר בית ספר או פארק והפעילות נעשית בשעות הבוקר עם צוות הגן - כאשר העירייה שולחת הסעות שיאספו את התלמידים יחד עם כמה הורים. אולם ממכתבה של ענת דדון, יו"ר המחלקה לגננות בהסתדרות המורים, עולה כי נאסר על הגננות להשתתף בהפנינג. 

"גננות גני הילדים בעיר נדרשות לקיים את הפעילות במהלך יום לימודים, כשבאחריותן הבלעדית כל ילדי הגן. פעילויות מעין אלה, מוטב להן שתתקיימנה אחר הצהריים בליווי ההורים בלבד", כתבה דדון. "הריני מנחה את הגננות שלא לקחת חלק בפעילויות הנ"ל". 

בין הרשויות המקומיות שקיבלו את המכתב: גבעתיים, ערד, פתח תקוה, מעלה אדומים, רמת גן, באר טוביה ויבנה. 

המכתב העלה את זעמם של חלק מההורים והגננות שסבורות כי יש להמשיך לקיים את המסורת. היו גם גננות שחשבו שיש לקיים את החגיגות בצורה מצומצמת יותר בגן עצמו, וחלק התלוננו על קיומו של ההפנינג במקום שאינו מותאם לילדים, כזה שלא היה בו צל או מרחב שלא הכיל מספיק תאי שירותים. 

בהסתדרות המורים החליטו לעשות את הצעד באופן חד-צדדי ובלי לתת לגננות אפשרות בחירה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר