"הייתי פה ברעידות אדמה, בצונאמי, אבל המקרה הזה שובר לי את הלב"

הם נמצאים ברחבי בעולם, אבל חייהם של כל אחד מהם מושפעים בדרך כזו או אחרת מנגיף הקורונה • כך משפיעה המגפה על אנשים במקומות שונים

האזרחים חיים בפחד // צילום: אי.פי.איי

אריק אמסלם | טוקיו

"שובר את הלב". אריק אמסלם ומשפחתו

"אני איש עסקים מהרצליה, אבל בתקופה האחרונה העיסוק המרכזי שלי הוא יצירת קשר בין אנשי חב"ד בטוקיו לבין הישראלים שבבידוד על הספינה בנמל יוקוהמה. זו אחת מהמשימות החשובות של חיי. 

"נחתי ביפן לצורך נסיעת עסקים, ולא דמיינתי שהמצב יתגלגל ככה. הישראלים על הספינה נותנים לי המון כוח, אנחנו מדברים כל היום, וכבר הפכנו להיות סוג של משפחה. הייתי פה ברעידות אדמה, צונאמי, אבל המקרה הזה שובר לי את הלב באופן אישי. 

בימים הקרובים אשתי תצטרף אלי, היא יפנית, היא תעזור לי במאמצי הסיוע. אני מתפלל שהכל יסתיים כמה שיותר מהר ובשלום".

זיו גליקמן | דונגוואן

זיו גליקמן יוצא לאכול בשוק בדונגוואן

"עיר שלמה לא יוצאת מהבית, וזה מראה בכלל לא פשוט. אנשים מפחדים לצאת החוצה, והחששות האלו לא ייעלמו ברגע שהבהלה והבידוד יסתיימו. יצאה כאן הוראה שכל המסעדות חייבות להיסגר לאכילה בתוכן, זאת אומרת - רק משלוחים.

"אשתי והילד שלי נמצאים כרגע בארה"ב. הם אמורים לחזור לכאן בעוד חמישה ימים, אבל אנחנו לא באמת רוצים שהם יחזרו לפה. וזאת גם העצה שלי לכל מי שנמצא מחוץ לסין - אל תחזרו עדיין. 

"הממשלה פתחה אתר שמגריל מסיכות, לרכישה כמובן. בכל יום שמים 100 אלף מסיכות בבית מרקחת, ואם השם שלך עולה בהגרלה אתה זכאי לקנות חמש מסיכות לאדם. ברגע שהתחילו, האתר קרס מרוב ביקוש למסיכות שכבר אי אפשר להשיג כאן".

ג'יימס צ'ן | ירושלים

חושש למשפחה. צ'ן

"אני חוקר מטעם טרומן, המכון למען קידום השלום באוניברסיטה העברית, ועובד כבר שנה על מחקר בירושלים. אני מתגורר כאן לבד, בזמן שאשתי וילדיי מסוגרים בבית בסין ולא יצאו החוצה כבר 20 יום. אני מתגעגע ודואג להם.

"המשפחה היתה אמורה לבקר כאן החודש, אבל הם לא יכולים. אשתי, עקרת בית, מארגנת כל ערב 'מסיבת לימודים' לילדים, והם משלימים את חומר הלימוד אונליין.

"אבל לא כולם בסין יכולים ללמוד מהבית. החברים שלי מהטכניון עזרו לי לשלוח עשרת אלפים מסיכות למשפחה ולביה"ח האזורי בסין, כי בכל העולם מסיכות כאלה הפכו למצרך נדיר".

נעמי סרקדי | סינגפור

סול ונעמי. "באהבה ננצח""הגענו לסין בעקבות העבודה של בעלי, בדיוק לפני שהקורונה התפרצה. כעבור שבוע הבנו מה קורה וברחנו לסינגפור עם ילדה בת 5. אחרי כמה ימים היא התקררה ופונתה מייד לבידוד מיוחד בקרב "חשודי קורונה. הלב החסיר פעימה כשנסענו באמבולנס. למזלנו, זה לא היה קורונה. הילדה משועממת, ללא מסגרת או חברים. 

"עד עכשיו לא יכולנו לבלות שבתות עם הקהילה המקומית כי היינו בהסגר, וזאת תהיה השבת השלישית ברציפות שנבלה לבד - בבידוד בחדר במלון. 

הבת שלי, סול, צילמה סרטון וידאו בסינית ובאנגלית, שבו היא מחזקת את תושבי סין. החיוך וההתלהבות שלה אומרים הכל. באהבה ננצח".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר