בהלה בשכונת בבלי: "חשש מקורונה"

מגוריהם של עובדי השגרירות הסינית ממוקמים בשכונה היוקרתית בצפון ת"א • אתמול קיבלו הדיפלומטים אישור מיוחד להיכנס לישראל לאחר שחזרו מחופשה בסין

צילום: אורן בן חקון

בהלת וירוס הקורונה הגיעה לישראל. ל"ישראל היום" נודע כי תושבי שכונת בבלי בתל אביב, המתגוררים בסמוך לבניין מגורים של עובדי השגרירות הסינית, זועמים - "שני מטוסים של עובדי שגרירות מסין הורשו להיכנס לארץ. הם גרים דלת לידנו, אנחנו חוששים לבריאותנו". 

בעקבות התפרצות וירוס הקורונה בסין, נאסר על נוסעי טיסה שהגיעה מסין להיכנס לישראל בסוף השבוע האחרון. אלא שאתמול, באופן חריג, שני מטוסים שנחתו מסין הורשו להיכנס. הסיבה: מדובר בשני מטוסים שעליהם נמצאים עובדי השגרירות הסינית בישראל. 

תושבים בשכונת בבלי, ברחוב הזוהר הסמוך לבניין, מוטרדים ומציינים כי מעבר לחשש שלהם מהווירוס המידבק, בניין המגורים של עובדי השגרירות הסינית ממוקם בסמוך לתחנת אוטובוס בדרך נמיר, שבה משתמשים רבים מתלמידי תיכון חדש שמעבר לכביש. "המגיפה יכולה להתפשט בשניות. אנחנו חוששים וחשים חוסר ודאות. בימים האחרונים היה שקט בבניין, כי ככל הנראה העובדים היו בחופשה לרגל ראש השנה הסיני, אך כעת התבשרנו מהתקשורת כי על עובדי השגרירות לשהות בבידוד 14 יום ואנחנו חוששים. מה משמעות הבידוד? האם היא נאכפת? האם הם נבדקו אחרי שירדו מהטיסה?", אומרת בדאגה רבה קרן ליפץ (34) אם לשני ילדים קטנים מהשכונה. 

עוד מוסיפה ליפץ כי "המתח של השכנים, נובע מכך שאסרו על טיסות מסין לישראל אבל נתנו אישור חריג לשני המטוסים שעליהם נמצאים אנשי השגרירות הסינית".   

ניר חן (50), אב ל־3 ילדים, שמתגורר בשכונה סיפר "קיבלנו את התחושה שאף אחד לא אוכף את הסיפור של בידוד". 

מהשגרירות הסינית נמסר בתגובה: "אנו שומרים על קשר רציף עם הממשלה והרשויות בישראל ובסין ופועלים יחד כדי למנוע את התפשטות המגפה. כל הפעולות נעשות באחריות תוך הימנעות מנסיעות מיותרות ושמירה על תנאי בידוד כנדרש".  

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר