דאעש בהקלטה חדשה: "נתקוף את היהודים בטילים ובנשק כימי"

בפרסום חדש המיוחס לדובר דאעש המסתורי קרא הארגון לתומכיו לעבור ל"שלב חדש של מתקפות נגד היהודים" • בארגון איימו במתקפה נגד ישראל בקרוב

לוחמי דאעש בסיני // לוחמי דאעש בסיני

ארגון הטרור דאעש פרסם היום (שני) הקלטה חדשה שבה נשמע דובר הארגון, בו חאמזה אל קוריישי, הקורא לפעילי הארגון לבצע תקיפות נגד ישראל והיהודים.

בהקלטה קורא אל קוריישי לתומכי הארגון בחצי האי סיני לתקוף את ישראל בטילים ובנשק כימי. קוריישי מזהיר כי בכוונת הארגון לתקוף את ישראל כבר בימים הקרובים. 

אל קוריישי פונה גם לאנשי דאעש בסוריה וקורא להם לכבוש יישובים ישראליים ולפגוע ביהודים ברחבי העולם. עוד אומר דובר הארגון כי מתקפות דאעש יכשילו את תוכניות השלום של הנשיא טראמפ.

ההקלטה טרם אושרה כאותנטית על ידי גורמים רשמיים, ובסוכנות הידיעות רויטרס טענו כי קולו הדובר טרם זוהה כזה של דובר הארגון. 

עוד בנושא:

דיווח: בעיראק אותר קבר אחים עם כ-640 גופות

דאעש קיבל אחריות על הפיגוע בלונדון

דאעש איבד מעוז עיקרי במזרח אפגניסטן

סוכל פיגוע ביום העצמאות של פעילי דעאש

כשלושה חודשים לאחר חיסולו של מייסד דאעש, אבו באכר אל-בגדדי, נחשפה בשבוע שעבר זהותו של יורשו: מוחמד עבדול רחמן אל-מאווילי אל-סאליבי. גורמים בשני שירותי ביון במערב אישרו לעיתון הבריטי "גארדיאן" את זהות יורשו של אל-בגדדי. 

סאליבי גם הוא אחד ממייסדי דאעש, ועל פי דיווחים שונים היה ממונה בין היתר על שיעבוד המיעוט היזידי בצפון עיראק, שרבות מנשותיו הפכו לשפחות מין של מנהיגי ופעילי ארגון הטרור. כמו כן, הוא נחשב לאחד הממונים הבכירים על פעילות הטרור הבינלאומית של דאעש, מחוץ לגבולות הטריטוריה שבה התקיימה המדינה האסלאמית.

על פי ה"גארדיאן", סאליבי מונה לתפקיד שעות ספורות לאחר חיסולו של אל-בגדדי. השם שפרסם דאעש בתחילה, אבו איבראהים אל-האשמי, היה ככל הנראה כינוי או שנועד להטעות את שירותי הביון המערביים, שלא הכירו אותו. 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר