השופט מלצר החמיא לעו"ד שעתר נגד הימין

במהלך כנס שנערך באוניברסיטת בר אילן, ביקש יו"ר ועדת הבחירות לשעבר למחוא כפיים לעו"ד שחר בן מאיר - מהעותרים הבולטים נגד הימין בשתי מערכות הבחירות האחרונות

השופט חנן מלצר , צילום: אורן בן חקון

בגלי צה"ל נחשפו היום (שני) הקלטות של המשנה לנשיאת בית המשפט העליון חנן מלצר מכנס שנערך לפני כשבועיים באוניברסיטת בר אילן בנושא "בחירות בעידן הדיגיטלי", ובהן הוא מבקש מהקהל למחוא כפיים לעו"ד שחר בן מאיר. האחרון הוא אחד העותרים הבולטים נגד הימין לוועדת הבחירות המרכזית שבראשה עמד מלצר עצמו.

בהקלטה נשמע מלצר מתייחס לנוכחותו של עו"ד בן מאיר באולם: "בנוגע לעו"ד שחר בן מאיר, מגיעה לו בהחלט הוקרה על פעילותו במערכת הבחירות הזו. אני מאוד הערכתי את זה. איך אומרים, לפעמים הוא קצת מגזים, אבל בסך הכל, מתי שהוא מגזים - אני רומז לו לחזור מהעתירה, ואם הרמז לא נקלט ולעתירה אין מקום - אז אני דוחה את העתירה. אבל הייתה לו תרומה מאוד גדולה לדיני הבחירות בעידן הנוכחי. איך אומרים - מגיע לו מחיאות כפיים, אתם יכולים למחוא לו כפיים". 

בהקלטה אחרת מהכנס נשמע עו"ד בן מאיר מפנה שאלה לשופט מלצר, בהתייחסו לעתירות הקשורות לפייסבוק: "אני חוזר מהדיון הראשון ואני אומר לשותף שלי איציק אבירם, 'תשמע, השופט מלצר רוצה לטפל בכל הנושא של פייסבוק בבחירות, אנחנו נכין עתירות בעניין הזה'. אז בעצם חלק מזה - אתה (מלצר) הזמנת מבלי שאתה יודע".

על כך עונה לו השופט מלצר: "הטעות היחידה שלך היא 'בלי שאני יודע'".

עו"ד שחר בן מאיר // צילום: נעם ריבקין פנטון

עו"ד בן מאיר הגיש לוועדת הבחירות כמעט 20 עתירות במערכת הבחירות האחרונה, שבהן דן השופט מלצר, ובימים אלה חלק מעתירותיו עדיין ממתינות להכרעת בג"ץ. בין היתר, עתר בן מאיר נגד פגישת טל גלבוע עם נתניהו, סרטוני השר ארדן נגד ה-BDS, חוק המצלמות שהליכוד ביקש לקדם, ופרסום תשדירים של משרד החינוך בזמן שבנט מכהן כשר במשרד.

תגובת השופט מלצר באמצעות דוברות הרשות השופטת: "הדברים נאמרו בכנס אקדמי והציטוטים אינם משקפים את עיקרי הרצאתו של השופט מלצר, שנמשכה כשעה במסגרת יום עיון שהוקדש לבחירות בעידן הדיגיטלי.

"בדיון נותחו תקדימים משפטיים שנוצרו במערכות הבחירות לכנסת ה-21 וה-22 ונלמדים בישראל ובחו"ל.

"לגופו של עניין, במשפט החוקתי יש חשיבות ותרומה לעורכי דין הפועלים בתחום זה. כך התפתח המשפט הציבורי בארץ ובעולם מאז ומתמיד, וראוי לשבח עורכי דין המגישים עתירות ונוטלים חלק בהליך זה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר