"אבא שלי עשה טעות אבל די, כמה הוא יכול לשבת?". אנג'ל ברנס // צילום: מיכאל טופיול //

"תוציאו את אבא שלי מהכלא"

להקת הבנות פורמולה מוציאה סינגל המוקדש לאביה של אנג'ל ברנס, שנמצא בכלא בעקבות "הונאת המיליארד" • "עברו כבר תשע שנים, רוצחים לא יושבים ככה", היא אומרת בכאב

את ההרכב פורמולה, להקת הבנות שהקים הסוכן רוברטו בן שושן, סביר להניח שהאחיות והאחים הצעירים שלכם מכירים. כמו מנגו, חמסה ויתר הרכבי פופ נשיים בהיסטוריה הישראלית, גם פורמולה מאגדת קבוצת בנות (ארבע במקרה זה וכמשתמע משמן) שמספקות להיטים לדור שאמנם לא ידע את רבין אך באינסטגרם וטיק טוק הוא שולט היטב. מדובר בארבע משפיעניות רשת שחברו יחד, כשאחת הבולטות שביניהן היא אנג'ל ברנס (בת 18, K116 עוקבים ביוטיוב, K325 באינסטגרם), והיא נושאת עמה סיפור שיתכן שאתם דווקא מודעים אליו, גם אם נולדתם באלף הקודם.

אנג'ל וחברותיה לפורמולה (טניה לאורן והתאומות ליה ועלמה ציון), מוציאות היום (א') את הסינגל "מתי אתה חוזר", בלדה שכתב והלחין אושר כהן, ומוקדשת לאביה של אנג'ל, רוני ברנס. אם השם מצלצל לכם מוכר, אז יתכן שהתוודעתם אליו מפרשה שזכתה בתקשורת בשנת 2011 לכינוי "הונאת המיליארד". במרכזה הואשם ברנס יחד עם דוד שבת ושלמה הרי עזרן בהונאת מס בהיקף של 1.7 מיליארד שקלים. על ברנס נגזרו 11 שנות מאסר, אותן התחיל לרצות בדצמבר 2011, אך משפחתו עודנה נלחמת בעד קיצור עונשו. בעיקר אנג'ל, שרותמת את מעמדה הרשתי למטרת שחרורו של אביה. לפני כמעט שנתיים צילמה הבת ושחררה קליפ ויראלי ובו ביקשה מנשיא המדינה שיקצר את זמן עונשו של אביה, אך זכתה להתעלמות. כעת, רגע לפני שיופיע אביה בפני ועדת שחרורים, היא מוציאה את השיר החדש ונראה שגם אם לא איבדה תקווה – סבלנות, בכל מקרה, כבר אין לה.

"הוצאתי לו שיר ראשון ב-2012 והשיר החדש הוא מן סגירת מעגל. אני מנסה לעשות הכל בשביל לעזור לו", אומרת אנג'ל, והכאב ניכר בכל משפט שיוצא מפיה. "אני מבינה שאבא שלי עשה טעות אבל די, כמה הוא יכול לשבת? עברו כבר תשע שנים, רוצחים לא יושבים ככה. זה משגע אותי. הם לא מבינים שהם מפרקים פה משפחות. אעשה הכל כדי לעזור לו לצאת. אני רק רוצה שאבא שלי יהיה בבית והשיר הזה יצא די לקדם את השחרור".


"אני רק רוצה שאבא שלי יהיה בבית". אנג'ל ברנס // צילום: מיכאל טופיול

תחושת המצוקה מגיעה אחרי ועדת שחרורים לפניה עמד האב, אשר בסופו של דבר לא הובילה לשחרורו המוקדם. המשפחה, מספרת אנג'ל, לקחה קשה את הבשורה. "הוא היה אמור להיות כבר בחוץ, בעיקרון. כנראה יש מי שאוהבים להתעלל באנשים", היא אומרת. "אבא שלי בן אדם מדהים. מתנהג יפה, מצטיין בכלא, עושה כל מה שצריך. כנראה בא להם לראות אותו מתייאש. אבל הוא לא מתייאש, הוא לוקח את זה סבבה והוא זה שמרים אותי... אחרי ועדת השחרורים האחרונה בכיתי שש שעות ולא הצלחתי לקום מהמיטה. היה לי מאוד קשה להסתכל לאחים שלי בעיניים, הם כל כך ציפו שיחזור הביתה. ואז אמרו לנו שזה לא יקרה בגלל איזו תקלה. לא הצלחתי להסתכל לאחי הקטן בעיניים. ילד בן 12 מנסה להרים אותי, וזה אמור להיות ההיפך. בדרך כלל אני העוגן".

יש בך צד שמבין למה הוא עוד לא השתחרר מוקדם? הוא עמד במרכז פרשה מאוד מתוקשרת ויוצאת דופן. 

"לא. הוא כבר נמצא תשע שנים בכלא ואני לא מבינה אותם, לא. ניסיתי להבין ואמרתי 'אין בעיה, סבבה, הוא עשה טעות ומגיע לו לשבת'. הכל טוב, בן אדם שעשה טעות משלם עליה. אבל תוציאו את אבא שלי, עזבו אותו, די. אתה לא מבין באיזה מצב אני. יש לי אח בן שמונה שכמעט לא חווה שום דבר עם אבא שלו. לי כבר לא אכפת, אני מתגייסת בקרוב. אבל בתור ילדה קטנה אני לא זוכרת כלום ממנו, הוא נכנס לכלא כשהייתי בת 9. יש לי בזיכרון רק ביקורים בכלא. זה לא משהו שילדה רוצה לזכור".


עטיפת הסינגל "מתי אתה חוזר" // NEXUS

על אף שהוא לא חלק מההווי היומיומי של הבית, אחת לחודש יוצא ברנס לחופשה בת שלושה ימים בביתו ומבלה בה יחד עם משפחתו. "אלה הרגעים שהמשפחה שלך שלמה, מאוחדת, מאושרת. זה הכי כיף בעולם" אומרת אנג'ל. "אנחנו עושים על האש ואני מזמינה חברים. אני גאה באבא שלי, הוא בן אדם מדהים. הוא עשה טעות והוא משלם עליה. אבל כל מי שפוגש אותו מתאהב בו. הוא באמת בן אדם מיוחד". 

יצא לו כבר לשמוע את השיר?

"הוא שמע סקיצה קטנה, לא את הגרסה הסופית, ובכה כמו משוגע. זה מאוד ריגש אותו. זה שיר אמיתי שמוקדש לאבא שלי, אבל הוא לא עוסק רק באבא שיושב בכלא. זה שיר על פרידה שנוגע בכל כך הרבה סיפורים. הבנות מפורמולה היו לצדי כל הדרך הזו, תמכו כל הזמן, וזו אחת הסיבות שאנחנו מוציאות את השיר. כל אחת שרה אותו מהכאב הכי עמוק שלה".

• מתמודד "הכוכב הבא" חשף שהודח

• רוצים להיות דיירים בבית "האח הגדול"?

• וואו: הלוק החדש של איתי לוי

• זלזול בצופים: העולם לא שייך לצעירים

• "איש הניסים": פרופגנדה פרו-פלשתינית

• פרויקט מיוחד: שנת 2020 בסיפורים

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו