מטוס העתיד של רוסיה התרסק

אחד מעשרת דגמי הניסוי הפעילים של החמקן המתקדם סוחוי 57 התרסק במזרח המדינה במהלך טיסת ניסוי • הטייס הצליח להפעיל את כיסא המפלט - וניצל

חמקן מדגם סוחוי 57 // צילום: איי.פי // חמקן מדגם סוחוי 57 // צילום: איי.פי

מכה לתעשייה הצבאית הרוסית: כלי התקשורת ברוסיה פרסמו כי מטוס הקרב החדשני ביותר המפותח עבור חיל האוויר הרוסי, הסוחוי 57, התרסק במהלך טיסת אימונים וכי הטיס הצליח להיפלט מהמטוס החדשני בשלום. 

תאגיד התעופה האחראי לפיתוח החמקן החדשני דיווח כי המטוס התרסק במהלך טיסת ניסוי ואימונים שגרתית סמוך לעיר קומסומולסק על האמור, במזרחה של המדינה. עוד דווח כי לא נגרם נזק לתשתית אזרחית בזירת ההתרסקות. 

טיסת ניסוי: מטוס הקרב המתקדם ביותר של רוסיה // צילום: רויטרס

הסיבה להתרסקות לא נמסרה לכלי התקשורת אך נטען כי מדובר בהתרסקות הראשונה של המטוס החדשני. המטוס שהתרסק היה אחד מעשרת אבות הטיפוס היחידים שנבנו של המטוס המתקדם, אך בעבר דווח כי המטוס כבר נכנס לייצור סדרתי. 

עוד בנושא:

סוחוי או F-35? זהו את כלי הטיס

לאחר שארה"ב ביטלה את העברת ה-F35: רוסיה מציעה "פיצוי" לטורקים

התרסקות המטוס במוסקבה: "הכתובת הייתה על הקיר"

במקום F35: טורקיה עשויה לרכוש חמקן רוסי

אב הטיפוס הראשון של המטוס המריא לראשונה בשנת 2010 והוכתר כמטוס המתקדם ביותר שיוצר ברוסיה. המטוס, בעל שני מנועי סילון, מחזיק על פי הדיווחים ביכולות חמקניות ומגוון מערכות נשק מתקדמות.

מטוסים מדגם סוחוי 57 כפי שתועדו בבסיס חמימים בסוריה // צילום: Imagesat International

המטוס תוכנן בסוף שנות האלפים על מנת להוות מענה למיירט החמקני האמריקני F-22 רפטור. חיל האוויר הרוסי הזמין 78 מטוסים מדגם סוחוי 57 שאמורים להיכנס לשירות מבצעי עד שנת 2028. 

בשנה שעברה ניצפו לראשונה מטוסים מדגם זה בבסיס חיל האוויר חמימים בסוריה. חברת Imagesat International חשפה צילומי לוויין המראים שני מטוסים מהדגם החדיש בבסיס חיל האוויר הרוסי בסוריה.  לא ברור מה עשו שם המטוסים שכן המטוס מעולם לא הוכרז כמבצעי. מומחים מעריכים שהמטוסים הובאו לסוריה על מנת לבצע ניסוי מבצעי מעל שמי המדינה המסוכסכת.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר