מרגו רובי: "חשוב שגברים יראו את 'פצצה'"

היום עולה בקולנוע הסרט "פצצה" שעוסק בפרשת הטרדות מיניות בפוקס ניוז • מרגו רובי, שמועמדת לגלובוס הזהב על תפקידה בסרט, חושבת שהוא ממחיש מצוין מהי הטרדה מינית

"כל אישה הוטרדה מינית בדרגות חומרה משתנות". מרגו רובי

נשים במערכת ערוץ פוקס ניוז האשימו את רוג'ר איילס, מייסד הערוץ, בהטרדות מיניות - בהן עובדות זוטרות ומגישות בכירות. אחת המגישות הוותיקות בערוץ, גרטשן קרלסון, פוטרה ב־2016 ומיד הגישה תביעה נגד הערוץ בטענה כי סירובה לשכב עם איילס גרם לפיטוריה. הפרשייה הזו הובילה לבסוף לפיטוריו של איילס. 

היום (ה') עולה בקולנוע הסרט "פצצה", שעוסק בסיפור על איילס. את קרלסון מגלמת בסרט ניקול קידמן. דמות נוספת בסרט היא של המגישה מייגן קלי. קלי צברה פופולריות לאחר עימות מתוקשר עם טראמפ ב־2015, במהלך הפריימריז הרפובליקניים, וגם היא התלוננה כי איילס הטריד אותה מינית. את דמותה מגלמת בסרט שרליז ת'רון - תפקיד שעליו היא מועמדת לפרס גלובוס הזהב ועל פי התחזיות תהיה מועמדת גם לאוסקר. (ראיון עם שרליז ת'רון יופיע מחר במוסף שישבת).

דמות נוספת בסרט היא קיילה, דמות פיקטיבית של מפיקה זוטרה שהורכבה מאוסף של עדויות נשים מהערוץ, אותה מגלמת מרגו רובי, שמועמדת לפרס גלובוס הזהב בקטגוריית שחקנית משנה על תפקידה זה.  

רובי האוסטרלית בת ה־29 נחשבת לאחת הפריצות הגדולות בהוליווד בעשור האחרון. זאת לאחר שגילמה את אשתו של לאונרדו דיקפריו ב"הזאב מוול סטריט". מאז שיחקה ב"אני טוניה", בתור המחליקה על הקרח השנויה במחלוקת טוניה הארדינג, ואף היתה מועמדת לאוסקר על תפקיד זה. היא שיחקה גם ב"מכונת הכסף", גילמה את דמותה של הנבלה הצבעונית הארלי קווין ב"יחידת המתאבדים", ואת דמותה של שרון טייט בסרט "היו זמנים בהוליווד" של קוונטין טרנטינו. 

בראיון לקידום "פצצה" אמרה רובי: "אני תמיד שואפת להיות חלק מסרט שנוגע באנשים. עלילת הסרט מתייחסת לאותו שטח אפור שבגללו נוצרה המהפכה של 'MeToo'. נשים הוטרדו ולא פצו את פיהן, אבל רק כשהן דיברו והתאחדו - הכל פרץ החוצה. הדמות שלי היא אישה צעירה ושאפתנית שרוצה להיות בחדשות כדי לתת קול לקהילות שאינן מיוצגות כיאות, והיא מוצאת את עצמה חלק מקבוצה שכזו".

לדברי רובי, הסרט היה חוויה מלמדת עבורה. "בתסריט הופיעה ההגדרה של הטרדה מינית, שהיא בעצם 'תשומת לב על רקע מיני שלא מרצון'. כשקראתי את המשפט נדהמתי, כי אם זו ההגדרה הפורמלית, הרי שכל אישה הוטרדה מינית בדרגות חומרה משתנות".

עוד הוסיפה: "אשמח שהרבה גברים יצפו בסרט. בתום הקרנת הבכורה ניגש אלי מישהו ואמר שרק כשהוא ראה את אחת הסצנות שבה הדמות שלי במשרד של איילס - הוא הבין מה זאת הטרדה מינית ואיך ההרגשה. חשוב שגברים יצפו בסרט ויגלו יותר אמפתיה כלפי נשים במאבק של השנתיים האחרונות. אני ללא ספק רואה שינוי. יש יותר ערבות ותמיכה הדדית בין המינים".

 

2010-2019 | מסכמים עשור:

• תוכניות הטלוויזיה המביכות של העשור

• אלבומי העשור של כתבי "ישראל היום"

• עידן הבינג': הסדרות הגדולות של העשור

• סיפורי האהבה הגדולים של העשור

• בחנו את עצמכם: מה לא קרה?

• 20 הסרטים הגדולים של העשור

 

• כל התרבות, הרכילות והבידור - עכשיו באינסטגרם!

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר