שירות חדש: כל פרטי הכלב שלכם ברשת

חידוש באתר ממשל זמין myGov: אם יש לכם חבר נבחני על ארבע, הפרטים שלו כולל תאריך חיסון אחרון זמינים באתר הממשלה

פרטים שמגיעים מהוטרינרים. תנו לחיות לחיות אשקלון // צילום: לירון מולדובן

שכחתם מתי בפעם האחרונה חיסנתם את הכלב? האתר שהוקם ב-myGov בשיתוף רשות התקשוב הממשלתי מנגישים את כל המידע על חיית המחמד שלכם, כך שתוכלו לעקוב אחר כל הנתונים ההכרחיים: הפרטים הנוגעים לכם ולכלבכם, היסטוריית החיסונים נגד כלבת, ובהתאמה אישית, התראה כשעומד לפוג תוקף החיסון ושעליכם לחסן את הכלב, עד מתי תוקף הרישיון של הכלב, האם חיית המחמד מעוקרת או מסורסת, מהו מספר השבב שלו ועוד.

myGov הוא אזור אישי ממשלתי שמנגיש מידע ופעולות עבור האזרחים מכלל משרדי הממשלה. כל שעליכם לעשות הוא ליצור חשבון באזור האישי ולהתחיל לגלוש. המערכת החדשה תזהה את המשתמש ותנגיש עבורו את השירותים הרלוונטיים לו. 

המידע ב"אזור האישי" נשאב ממאגר הכלבים הארצי של משרד החקלאות, בו מצויים כל פרטי הכלבים הרשומים בישראל לפי שם הבעלים. פרטי הכלבים הנרשמים במאגר מתקבלים ממחלקות וטרינריות של הרשויות והמועצות המקומיות בכל הארץ, והרישום הוא תעודת זהות לכלב וחלק "ממרשם האוכלוסין" של הכלבים בישראל.

 באמצעות המידע במאגר אפשר להשיב כלבים אבודים לבעליהם ולמנוע מקרים עצובים שבהם אין מצליחים לאתר את בעליהם של כלבים אבודים שנמצאו. 

כמו כן, במקרה של נשיכה או תקיפה, ישנה אפשרות לברר את פרטי הכלב, תוקף רישיונו וחיסונו נגד מחלת הכלבת, לפי פרטי הבעלים (למי שחושש לפרטיותו, עליכם לדעת שבמקרי נשיכה מוסר החיסיון בשל החשש מכלבת שהיא מסכנת חיים, כך הסבירו לנו ממשרד החשב הכללי). 

במשרד החקלאות ממליצים לכל בעלי הכלבים לבדוק באמצעות המאגר או ה"אזור האישי" את נכונות פרטי כלבם כדי לאפשר את איתורו אם ילך לאיבוד.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר