פרשת נמל אשדוד: אלון חסן הורשע במרמה והפרת אמונים

ביהמ"ש העליון הרשיע את יו"ר ועד העובדים לשעבר בנמל אשדוד בארבע עבירות, והפך את החלטת ביהמ"ש המחוזי • "חסן הילך על חבל דק שמפריד בין התנהגות פלילית לבין זו שאינה"

אלון חסן בבית המשפט // צילום ארכיון: דודו גרינשפן

בית המשפט העליון קיבל היום (שלישי) חלקית את ערעורה של המדינה בפרשת נמל אשדוד, והרשיע את אלון חסן בשתי עבירות של מרמה והפרת אמונים של עובד ציבור, וכן בשתי עבירות של מרמה והפרת אמונים בתאגיד. בצד זאת נדחה ערעור המדינה על זיכויו של חסן באישום אחד.

חסן כיהן במועדים הרלוונטיים כיושב ראש ועד העובדים של נמל אשדוד. באותה התקופה היו לו קשרים משפחתיים, קשרי חברות וקשרים עסקיים עם חברת "דנה לוגיסטיקה בע"מ" שפעלה בתחומי הנמל ונתנה שירותים שונים ללקוחותיו.

בית המשפט העליון הרשיע את חסן פה אחד בעבירה של מרמה והפרת אמונים בידי עובד ציבור ובעבירה של מרמה והפרת אמונים בתאגיד. בכובעו כיו"ר ועד העובדים הוציא חסן פרוטוקולים של דירקטוריון נמל אשדוד ודו"ח ביקורת פנימי של הנמל, ומסר אותם לחברת 'דנה', כשהוא שם את עצמו בניגוד עניינים מובהק בתוצאות הליך משפטי שנקטה חברת דנה נגד הנמל. 

בנוסף, הוא הורשע בדעת רוב בעבירה של מרמה והפרת אמונים בידי עובד ציבור, ובעבירה של מרמה והפרת אמונים בתאגיד, בגלל מעורבותו בפרשת "יצואני הגרוטאות". חסן השתתף בישיבה כיו"ר ועד העובדים, שנועדה למצוא פתרון לשביתת עובדי הנמל, שבמהלכה הופסקה העמסת גרוטאות על אוניות. בישיבה זו נכח נציג של חברת דנה, ובין השופטים נפלה מחלוקת האם כבר באותו שלב היא הציעה את שירותיה בפיקוח על העמסת הגרוטאות, על מנת שניתן יהיה לחדש עבודה זו.

בית המשפט הדגיש כי אף שהותיר את זיכויו של חסן בחלק מהאישומים, התמונה הכוללת מלמדת כי לא פעם נהג חסן בנמל אשדוד במידה מסוימת כבשלו. הוא לא חשש מלערב את ידיו בנושאים רבים, אף אם נושאים אלו אינם מענייניו או חמור מכך - שהתערבות זו עשויה להיחזות כהתנהגות בלתי הולמת. חסן, כך נקבע, הילך על החבל הדק המפריד בין התנהגות פלילית לבין זו שאינה, ואף שלא נמצא שיש להרשיעו בחלק מהאישומים בדין הפלילי, אין בכך כדי להביע עמדה ביחס לתקינותם במישור המנהלי-משמעתי.

בית המשפט החזיר את עניינו של חסן לבית המשפט המחוזי בבאר-שבע למתן גזר דין. 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר