9 שנות מעצר לנאשם שאנס צעירה שהכיר בפייסבוק // צילום אילוסטרציה: Gettyimages

9 שנות מאסר לגבר שאנס צעירה

השניים הכירו ב"פייסבוק" • החלטת ביהמ"ש הגיעה בעקבות "היעדר התובנה ואי לקיחת אחריות על המעשה" • הנאשם חוייב לשלם פיצויים בסך 50 אלף שקלים

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר עונש של תשע שנות מאסר על תומר ליברטי, תושב קריית גת, לאחר שהורשע באונס של צעירה אותה הכיר בפייסבוק. 

על פי עובדות כתב האישום, בחודש מרץ 2017, נוצרה בין הנאשם לבין המתלוננת, 19, היכרות באמצעות התכתבות ברשת הפייסבוק. במסגרת התכתבויותיהם קבעו הנאשם והמתלוננת להיפגש עוד באותו ערב בביתו של הנאשם בקרית-גת ולצפות יחד בסרט. בסמוך לחצות הגיעה המתלוננת לביתו של הנאשם.

המתלוננת והנאשם נכנסו לחדרו של הנאשם והתיישבו על המיטה. לאחר דקות ספורות התקרב הנאשם אל המתלוננת, ניסה לשים את ידו על חזה מעל לבגדיה, ונישק אותה על פיה, אולם המתלוננת נרתעה, זזה לאחור ואמרה לנאשם כי אינה מעוניינת.

בהמשך לקח הנאשם מידיה של המתלוננת את מכשיר הטלפון הסלולרי שלה ואמר לה שהיא רק הגיעה ואינה הולכת לשום מקום. לאחר מספר דקות השיב הנאשם למתלוננת את הטלפון והמתלוננת קמה מהמיטה בכוונה ללכת. 

בשלב זה הנאשם אחז את המתלוננת בידה ומשך אותה לכיוון המיטה. המתלוננת נפלה על המיטה על גבה והנאשם נשכב עליה והחל לנשקה על פיה. המתלוננת ניסתה להזיז את הנאשם מעליה אך הנאשם אחז בשתי ידיה, הצמידן מעל לראשה ותפס אותן על מנת למנוע את התנגדותה למעשיו. 

הנאשם הפשיט את המתלוננת מבגדיה התחתונים, כיסה בידו בחוזקה את פיה של המתלוננת אשר צעקה, קיללה את הנאשם וביקשה ממנו לחדול ממעשיו, פישק את רגליה וביצע במתלוננת מעשה אינוס בניגוד לרצונה, עד אשר בא על סיפוקו.

בהחלטת בית המשפט להרשיע, ולהחמיר עמו, הוא קבע "כי לאור נתוניו האישיים של הנאשם, הרשעותיו הקודמות; היעדר התובנה שלו לחומרת מעשיו ואי לקיחת כל אחריות עליהם ועל תוצאותיהם, הגם שאין להחמיר עמו רק בשל כך שהוא עדיין כופר בביצוע המעשים, והצורך לפסוק עונש שירתיע הן את הנאשם עצמו מלחזור על מעשים דומים והן את הציבור לבל יעלה בדעתו לפגוע בנשים כפי שעשה זאת הנאשם, אנו דנים את הנאשם למאסר בפועל למשך 9 שנים, מאסר על תנאי למשך 12 חודשים, ופיצוי בסך 50 אלף שישולם לטובת המתלוננת".

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו