"טענות לפגיעות מיניות": חרם על שבט צופים

ועד הורים במרכז הארץ טוען כי חרף התחייבות התנועה לטפל בטענות, דבר לא נעשה: "יש לעשות 'ניקוי אורוות' בשבט" • תגובת הצופים: "הילדים הושעו והוריהם זומנו לשיחה"

אילוסטרציה // צילום: יוסי זליגר

הורים בבי"ס יסודי בעיר במרכז הארץ מחרימים את שבט הצופים המקומי, לטענתם בשל פגיעות מיניות ואלימות שלא טופלו. כתוצאה מכך, נכון לעכשיו הוחלט כי הילדים לא ישלחו לכל פעילות של התנועה. הסיבה לכך, לדבריהם, היא שני אירועי אלימות, פיזית ומינית, שהתרחשו בזמן פעילות בשבט, כאשר הבנות שנפגעו הן תלמידות בית ספר. 

"לצערנו אנו מוצאים שהאחראים בצופים לא מטפלים בעניין באופן ראוי" נכתב במכתב להורי בית הספר על ידי יושב ראש הוועד, שהוסיף כי "לא התקבלה כל הוכחה לפעולות שננקטו בשבט, הן כנגד הילדים שתקפו את הבנות והן כדי לוודא שמקרים כאלה לא ישנו ושילדינו בטוחים מפגיעות".

יש לציין כי בעקבות המקרה, אשר התרחש בקרב תלמידי כיתה ד', בין קבוצת בנים לקבוצת בנות, התערבו גם גורמי רווחה של העירייה. האירוע אומנם לא התרחש בשטח בית הספר, אך לטענת ההורים לשבט מאושרת פעילות חופשית בשטח המוסד החינוכי. "אנו מביעים תמיכה בבנות שנפגעו ובהוריהם ומקווים לגרום ל"ניקוי אורות" בשבט, כך שיהפוך לבטוח יותר עבור ילדי בית הספר", סיכם יושב ראש הוועד.

מתנועת הצופים נמסר בתגובה: ״התנועה מגלה אפס סובלנות לאירועי אלימות מכל סוג שהוא, אינה מקלה בהם ראש ומטפלת בהם במלוא הרצינות והחומרה. מרגע שהאירוע הובא לידיעתנו, הילדים הושעו מהתנועה והוריהם זומנו לשיח. במסגרת התהליך החינוכי נעשו שיחות עם כל חניך וחניכה שהיו מעורבים באירוע, חודדו נהלי ההתנהגות בשבט ומחוצה לו וכעת מתקיים שיח חינוכי שוטף עם כלל חניכי שכבת ד׳ על חשיבות המרחב הבטוח".

"יש לציין כי מדובר באירוע נקודתי אשר עודנו מטופל ע״י כלל הגורמים המקצועיים, לרבות אגף החינוך, השירות הפסיכולוגי ושירותי הרווחה של העירייה, העובדת הסוציאלית מטעם התנועה וכן גורמים מקצועיים מבתי הספר בהם לומדים הילדים. חשוב לזכור כי תנועת הצופים היא גוף מחנך ולא גוף חוקר. אי לכך, אנו פועלים ע״פ המלצות הגורמים המקצועיים בעיר שבדקו את העניין וכמובן שהזכות להתלונן במשטרה עומדת בפני כל אדם״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר