מזעזע: זה מה שקורה לריאות כשמעשנים

רופא בסין פרסם סרטון של ריאות מפויחות לאחר 30 שנות עישון שהיו אמורות להגיע לתרומת איברים • האם זה מה שיגרום לכם להפסיק לעשן? • צפו

הריאות המפויחות לאחר 52 שנות עישון // צילום: צ'אן ג'ינגוי

בית חולים בסין פרסם סרטון המראה ריאות של אדם בן 52 שחוו נזק מצטבר של 30 שנות עישון. משפחתו תרמה את אבריו לבית החולים לצורך הצלת בני אדם. ד"ר צ'אן, שניהל את ניתוח המת ולקיחת האברים לתרומה פרסם עם עמיתיו את סרטון הקשה לצפייה של הריאות השחורות והמפויחות כשהוא כתב בכותרת לסרט את השאלה "האם עכשיו יש לכם את האומץ להמשיך לעשן?".

ההשפעות והנזקים שנגרמים לגוף האנושי בעקבות עישון סיגריות ומוצרי טבק ידועות כבר שנים רבות. למעשה, על פי נתוני המחלקה האמריקנית לבריאות האדם, אחד מכל חמישה מתים בארה"ב נפטר בשל נזקי עישון ולא בגלל מוות טבעי. כמו כן מעשנים נוטים יותר להתקפי לב, בסיכון של פי שלושה לסרטן הריאות ולבעיות נוספות. 

למרות כל אלו, מכורים רבים מתקשים להפסיק לעשן וצעירים רבים עדיין מתמכרים לסיגריות. האם הסרטון המזעזע זה הדבר שאולי יגרום להם להפסיק? 

עוד על נזקי העישון:

מחקר: עברת התקף לב? הסיכון שלך לחלות בסרטן גבוה פי 7

סרטן ריאות הוא הקטלני ביותר לגברים

שיא של כל הזמנים בהשתלות איברים ב-2018

"כהוצאנו את הריאות החוצה הבנו שאי אפשר להשתמש בהן, ריאות אמורות להיות וורודות ובריאות.כאן אפשר לראות היטב את מצבן של הריאות האלו", אמר ד"ר צ'אן. הרופא הסביר ש "לא היינו מוציאים את הריאות אם היינו יודעים מראש את המצב שלהן, אבל בבדיקה הסי-טי שערכנו לא נראה הנזק הזה". עוד הדגיש צ'אן: "בכל מקרה לקחנו את הכבד ואיברים אחרים. כעיקרון אנחנו מקבלים תרומות איברים גם ממעשנים מתחת גיל 60, הכל תלוי במצב הריאות, אבל כאן המצב די ברור".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר