עו"ד ברק כהן // צילום ארכיון: יוסי זליגר

חצי שנת מאסר על תנאי לברק כהן

חברי "באים לבנקאים" הגיעו לעסקת טיעון עם הפרקליטות • על עו"ד ברק כהן נגזר גם קנס כספי • "ביוש וביזוי הם לא חלק מחופש הביטוי"

בית משפט השלום בתל אביב גזר היום (ראשון) את עונשם של נאשמי פרשת "באים לבנקאים". על ברק כהן, שהורשע בפגיעה בפרטיות נגזרו שישה חודשי מאסר על תנאי וקנס בסך 20 אלף שקלים.

בית המשפט אף הוציא נגדו צו הרחקה ממנכ"לית בנק לאומי לשעבר, רקפת רוסק עמינח. על איליה מרשק, שהורשע בפגיעה בפרטיות, נגזרו חמישה חודשי מאסר על תנאי וקנס בסך 2,000 שקלים. כזכור הם הואשמו בהטרדת ראשי מערכת הבנקאות במדינה, ובהמשך, במסגרת הסדר טיעון, הם הורשעו בפגיעה בפרטיות.

"באים לבנקאים" היא קבוצה של פעילים חברתיים שהחלה בסוף שנת 2014 במחאה נגד ראשי הבנקים הגדולים בישראל, ובהמשך הם ביצעו פעולות שיוחסו להם בהיבט הפלילי של הטרדת בני משפחותיהם

הקבוצה מחתה על ההתנהלות של הבנקים בישראל כלפי צרכנים, במיוחד במקרים של גביית חובות מחייבים קטנים באמצעות הליכי הוצאה לפועל. חברי התנועה ארגנו הפגנות וקריאות מחאה כלפי בכירים מתחום הבנקאות בישראל ובהם מנכ"לית בנק לאומי רקפת רוסק עמינח, מנכ"ל בנק הפועלים ציון קינן ובעלת השליטה בבנק הפועלים שרי אריסון. 

אישים נוספים שהיוו מטרה לפעילות המחאה של הקבוצה היו: זמיר דחב"ש, הממונה על יחסי הציבור של בנק הפועלים ושל איגוד הבנקים; לילך אשר טופילסקי, מנכ"לית בנק דיסקונט; משה פרל, מנכ"ל איגוד הבנקים; עוד. חברי הקבוצה נחקרו והואשמו בין היתר בעבירות של הטרדה מאיימת ובמהלך המשפט הגיעו לעסקת טיעון.

השופט שמואל מלמד שגזר את עונשם כתב בין היתר כי "ביוש וביזוי אינו חלק מחופש הביטוי במובן זה ש'נקודת התורפה' של האדם שכנגדו מוחאים אינה רלוונטית לשיקול הדעת של האדם שנגדו מוחים. 

חופש הביטוי הוא לומר כל דבר שרלוונטי לעניין בגינו מוחים. הכנסה של נושאים לא רלוונטיים, שמטרתם היא אחת לבייש ולבזות את מי שמוחאים כנגדו בלי קשר לנושא עליו מוחאים גורם לזילות של חופש הביטוי". 

"בית המשפט, לנוכח הדיונים הרבים ששמע בתיק מבין כי הנאשם לא התכוון בפועל להביא לזילות של חופש הביטוי, אף שבמסגרת העבירות שביצע כאמור בכתב האישום, עשה כן", הוסיף השופט

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו