נהגו של יאיר נתניהו יפצה אותו ויתנצל

בנו של רה"מ הגיש בשנה שעברה תביעה נגד נהגו, רועי רוזן, בטענה שהקליט אותו בבילוי ומכר את ההקלטה • רוזן ישלם לו 30 אלף שקלים במסגרת הסכם פשרה

יאיר נתניהו בבית המשפט // צילום ארכיון: יוסי זליגר

בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, הגיע היום (ראשון) להסכם פשרה עם הנהג שהקליט אותו בסתר. רועי רוזן ישלם לנתניהו פיצויים של עשרות אלפי שקלים ויפרסם התנצלות. על פי הסכם הפשרה, שאושר היום על ידי בית משפט השלום בתל אביב, רוזן ישלם לנתניהו 30 אלף שקלים בתוך 21 ימים, וההסכם מכסה את כל התביעות והטענות ההדדיות בין השניים. 

כזכור, לפני שנה בדיוק יאיר נתניהו הגיש לבית המשפט תביעה כספית בסך מיליון שקלים נגד רועי רוזן, הנהג שהקליט אותו בסתר. ההקלטות פורסמו בחברת החדשות, ובמסגרתן נשמע יאיר נתניהו מדבר עם בנו של קובי מימון בנושא מתווה הגז, ומתבטא באופן לא ראוי לכאורה כלפי נשים.

בכתב התביעה נטען כי התובע אינו איש ציבור והוא מעולם לא בחר לעצמו תפקיד הכרוך באובדן הפרטיות והאלמוניות. "נתניהו הוא אדם פרטי לחלוטין, אשר תפקידו של אביו מחייב אותו להקריב קורבנות אישיים".

יאיר נתניהו מגיע לבית המשפט // צילום ארכיון: זוהר קליגמן

"בנסיבות ייחודיות אלה", נטען בתביעה, "חובת הסודיות והאמונים שחבים הגורמים הנותנים את השירותים לתובע מתעצמת בעשרות מונים. גורמים אלה חייבים לעשות כל שביכולתם כדי להקנות לתובע תחושת ביטחון ולאפשר לו להתנהל באופן טבעי, כפי שהיה נוהג לולא היו לצידו. כל הפרה של חובה זו פוגעת פגיעה קשה בתובע, אך לא רק בו אלא גם באינטרס של כלל הציבור הישראלי. אובדן האמון במעטפת השירותים שמספקת מדינת ישראל מצד מי שזקוקים לשירותים אלה מתוקף תפקידם עשוי להוביל לפגיעה קשה בביטחון המדינה, והדברים ברורים מעצמם".

נתניהו טוען כי רוזן, ששימש נהגו בתקופה הרלוונטית - הפר את אמונו, פגע בפרטיותו, הכפיש את שמו הטוב וגרם לו לעוגמת נפש של ממש - הכל למען בצע כסף, כך שלתובע יש כמה עילות לתביעה.  

"הפרסום התפשט כאש בשדה קוצים"

על פי עובדות כתב התביעה בסוף יולי 2015, נסע יאיר נתניהו יחד עם כמה מחבריו לבילוי משותף בכמה מסעדות בעיר תל אביב. רוזן הצטרף אליו יחד עם מאבטח מתוקף תפקידו כנהגו. "באותו ערב", נטען בכתב התביעה, "לאחר שהתובע שתה כמה משקאות אלכוהוליים, נערכה שיחה אישית בינו לבין חבריו בנושאים שונים, שכללה בין היתר התייחסות למידע פרטי הנוגע לצנעת חייו של הנתבע. הנתבע שמע את השיחה שנערכה בין התובע לבין חבריו, שכן כאמור, מתוקף תפקידו התלווה לתובע, אך לא היה צד לה".

בתחילת 2018, כמה שנים לאחר האירועים הללו, "נדהם התובע לגלות כי השיחה האישית שקיים עם חבריו הוקלטה שלא כדין על ידי הנתבע. הדברים נודעו לתובע בעקבות פנייה מצד גיא פלג, כתב חברת החדשות, שביקש לקבל את תגובתו לכתבת תחקיר שבמסגרתה תפורסם ההקלטה".

ואכן, לאחר כמה ימים פורסמה ההקלטה על ידי חברת החדשות. "פרסום הדברים", טוען יאיר נתניהו, "התפשט כאש בשדה קוצים. כל ערוצי התקשורת המרכזיים (והלא מרכזיים) פרסמו את דבר הקלטת בראש חוצות ובכותרות ראשיות; בליווי תיאורים וסופרלטיבים שונים. הפרסום חרג מגבולותיה של מדינת ישראל, וזכה לכותרות גם בעיתונות העולמית".

נתניהו מוסיף וטוען בתביעה, שהוגשה באמצעות עורך הדין עמית חדד - שותף במשרד עורכי הדין חדד, רוט ושות' - כי זמן קצר לאחר מכן, התפרסם בתקשורת כי הנתבע מסר לחברת החדשות את ההקלטה שבה נשמע התובע עבור בצע כסף. עוד התברר, כך על פי התביעה, כי במשך תקופה ארוכה ניסה הנתבע למכור את הקלטת ללא הצלחה, עד שחברת החדשות הסכימה לשלם לו.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר