החשוד בתקיפתו של כתב "ישראל היום" הורשע אתמול בהריגת אדם אחר

מיכאל בן שושן נעצר בחשד שהיה מעורב בתקיפתו של דניאל סיריוטי בשבת בקריית אתא, ומעצרו הוארך עד מחר • אתמול הוא הורשע בהריגתו של מתן אדלשטיין ב-2011, במסגרת הסדר טיעון • סיריוטי: "אני בהלם, אם לא הייתי מגן על עצמי - לא הייתי כאן עכשיו"

כתבנו דניאל סיריוטי אחרי התקיפה // צילום: הרצי שפירא

פרסום ראשון: החשוד בתקיפה של כתב "ישראל היום" דניאל סיריוטי, מיכאל בן שושן בן 26 מקריית אתא, הורשע אתמול (רביעי) בבית המשפט המחוזי בחיפה במסגרת הסדר טיעון, בהריגתו של מתן אדלשטיין ז"ל בשנת 2011.

המשטרה עצרה אותו אתמול בחשד לתקיפתו של דניאל סיריוטי בשבת האחרונה. סיריוטי הותקף לפני ארבעה ימים כאשר היה בדרך לפגישה במסגרת עבודתו. בית המשפט האריך את מעצרו של בן שושן ביום אחד. סיריוטי הגיב להרשעה, ואמר ל"ישראל היום": "אני בהלם מהידיעה על הרקע של החשוד, למרות שידעתי שאני נמצא במצב מסכן חיים. עכשיו אני ממש מרגיש שהחיים שלי ניצלו. אם לא הייתי מגן על עצמי - לא הייתי כאן עכשיו. הסכין שלו הייתה במרחק קטן מאוד מהלב שלי".

כתבנו דניאל סיריוטי מגיב למעצר החשודים בתקיפתו // צילום: דניאל סיריוטי

על פי הסדר הטיעון, בן שושן ירצה חמש שנות מאסר וישלם פיצויים בסך 100 אלף שקלים למשפחת הקורבן, כאשר 25 אלף שקלים הופקדו אתמול בבוקר לקופת בית המשפט, והיתרה תשולם לאחר שחרור הנאשם מהמאסר.

עוד בנושא:

נעצר חשוד בתקיפת עיתונאי "ישראל היום"

כתב "ישראל היום" הותקף בקריות

עיתונות היא שליחות - האלימות לא תרתיע אותנו | טור מיוחד

על פי כתב האישום המתוקן, בן שושן הגיע עם אדם נוסף לביתו של אדלשטיין ז"ל כשברשותו סכין. סמוך לבית התפתחו חילופי דברים בין אדלשטיין לבן שושן, במהלכם סטר אדלשטיין בפניו של בן שושן. בתגובה בן שושן שלף את הסכין ודקר את אדלשטיין בחזה, וביחד עם החבר הוא נמלט מהמקום. אדלשטיין הספיק ללכת מרחק קצר לפני שהתמוטט ומת. 

זירת הרצח ב-2011 בקריית אתא // צילום ארכיון: הרצי שפירא

למרות התקופה הארוכה שחלפה מאז המקרה, אמו של אדלשטיין ז"ל הצליחה לפני מספר שנים לדובב עד, שסיפר לה כי בן שושן הוא זה שדקר את בנה. כך הצליחו לבסס כתב אישום נגד בן שושן, אולם העד שדיבר עם האם עזב את הארץ לצרפת.

במשך כל החודשים האחרונים פרקליטו של בן שושן, עו"ד דוד יפתח, ניהל משא ומתן עם הפרקליטות, ואתמול כאמור הוצג בפני בית המשפט הסדר הטיעון. "ניהלנו משא ומתן לא פשוט שנמשך מספר חודשים, אנו מקבלים את ההסדר, מבקשים לחזור בנו מהכפירה, להודות בכתב האישום המתוקן ולשלוח את הנאשם לתסקיר", אמר בבית המשפט.  

בן שושן עצמו אמר לפני הכרעת הדין: "אני מביע חרטה על המעשה וגם מהאמא, אני לא יכול להסתכל עליה. הלוואי וזה לא היה קורה, אני מקווה שתסלח לי".

מתן אדלשטיין ז"ל // צילום רפרודוקציה: הרצי שפירא

לאחר שבן שושן הודה, הרכב השופטים בראשותו של נשיא בית המשפט, רון שפירא, הרשיע אותו בעבירת ההריגה. בעוד כחודש וחצי יתקיים דיון נוסף, באשר לטיעונים לעונש וגזר הדין, לאחר קבלת תסקיר שירות המבחן באשר לבן שושן.

כבר לפני ארבע שנים, העידה אמו של אדלשטיין ז"ל בבית המשפט, שם סיפרה כיצד שכנעה את חברו הטוב שהיה עד לרצח להעיד. "רציתי להבין מה קרה ואיך, מי בא לבית להרוג אותו? רציתי להביא את הרוצח לעונש. בתור אמא היה חשוב לי שלא באו דקרו אותו וזהו, סוגרים את הפרשה, שהרוצחים יברחו ושאין מה לעשות. זה היה לי חשוב והתחננתי שייתן עדות. 

האם מספרת שהמשטרה עמדה בפני מבוי סתום, והיא החליטה שהיא חייבת לפענח את הפרשה. "אין מצב שרוח הקודש באה ורצחה אותו, מישהו רצח אותו. המשטרה באה וביקשה שאני אעזור להביא את העד ולדובב אותו".

ואכן, כעבור זמן קצר הצליחה האם להביא את העד שישב עימה וסיפר לה מה בדיוק התרחש, כאשר המשטרה הטמינה בחדר מכשירי הקלטה. "התחננתי אליו שיספר לי מה היה. אמרתי לו שאני מרגישה נורא ושאני לא מחזיקה מעמד. התחלתי לשאול שאלות והוא הסכים לתחנונים שלי. בסך הכל זה היה ילד שגדל עם מתן והיה אצלנו בבית כל הזמן".

 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר