דריסת בן ה-8 ביו"כ: לקוחותיו של החשוד נחקרו

במשטרה חושדים כי אמיר אבו לאבן, שדרס למוות את איתי מרגי כשרכב על אופניו בתל אביב, היה בדרך לספק סמים ללקוחותיו • מעצרו הוארך עד ליום ראשון

אמיר אבו לבן בדיון. חשוד בהריגה ונהיגה תחת השפעת סמים // צילום: גדעון מרקוביץ'

הבוקר (ראשון) האריך ביהמ"ש בחמישה ימים את מעצרו שאמיר אבו לבן, תושב רמלה בן 20 אשר דרס ביום כיפור למוות את הילד איתי מרגי. אבו לבן מואשם בהריגה מרגי. סעיף ההריגה הוסף לכתב החשדות זמן קצר לפני תחילת הדיון. 

 

על פי החשד אבו לבן נהג תחת השפעת סמים. כמו כן הוא חשוד בסחר בסמים ובנהיגה פוחזת. נציג המשטרה, רנ״ג יוני הירשהורן, אמר בתחילת הדיון כי על פי בדיקת המכשירים הסלולאריים לקוחות קנו מאבו לבן סמים בשעות שלפני התאונה. כמו כן ברכבו של אבו לבן נמצאו שני מכשירים סלולארים שמהם לקחו שמות של לקוחותיו, אשר כעת מוזמנים לחקירה במשטרה. שתיים מהלקוחות כבר כבר נחקרו, אחת נוספת תגיע היום ועוד ארבע יזומנו בהמשך.   

עו"ד סרין עיסא, המייצגת את החשוד, ביקשה לשחררו למעצר בית. השופט ירון גת לא נעתר לבקשה והחליט להאריך את מעצרו של אבו לבן בארבעה ימים נוספים. 

"ילד חמוד יצא לרכוב על אופניים ולא חזר", איתי מרגי בן השמונה // צילום: באדיבות המשפחה

עו"ד עיסא, המייצגת את החשוד, אמרה בדיון: "הבחור בסיטואציה מאוד קשה ולא מעכל את האירוע. אנחנו משתתפים בצערה של המשפחה. הוא לא השתמש בסמים ולא עבר באור אדום או במהירות גבוהה. אנחנו ממתינים לבירור הנסיבות. הוא אמר לי שהוא היה זהיר לא השתמש בסמים, ונהג רק באור ירוק. הוא טייל בתל אביב והיה בדרכו הביתה ולצערנו הרב קרה מה שקרה". עוד הוסיפה: "הוא צעיר בן 19.5, אולי לא הבין מספיק את המשמעות של יום כיפור. דברים כאלו קורים לצערנו".     

עו"ד חי הבר, שמייצג את משפחתו של איתי מרגי ז"ל, אמר: "מה היה לו לחפש שם ביום כיפור במהירות מופרזת ועוד להגיד שהוא מצטער? אני פה לא רק כדי לשמש האוזניים של המשפחה אלא כדי לוודא שימוצה איתו הדין עד בסוף. הוא לא צריך להצטער ולהביע תנחומים כי אף אחד לא צריך את התנחומים שלו. המשטרה עושה את העבודה שלה נאמנה וכך צריך להעשות וכולנו פה כדי לוודא שכך יעשה". 

עוד אמר: "ההורים לא מעוניינים לבזבז אנרגיה עם הבחור הזה מצד אחד אבל מצד שני יוודאו שיומצא איתו הדין. השאלה היא איך למנוע את ההרוג הבא וזה תלוי בתרבות של כולנו. למי שאין מה לחפש על הכביש אין מה לעשות על הכביש".   

אמיר אבו לבן בדיון בהארכת מעצרו // צילום: גדעון מרקוביץ'  

המקרה הטראגי אירע ביום רביעי האחרון, במהלך יום כיפור, כאשר אבו לבן נהג עם רכבו בשעות הצהריים בצפון תל אביב, בצומת הרחובות ז'בוטינסקי ונמיר, ודרס למוות את איתי מרגי,  תלמיד כיתה ג' מתל אביב, שרכב על אופניים עם חבריו. 

על אבו לאבן נתפסו בעת המעצר 1.6 גרם של חומר מסוג קוקאין, והמשטרה חושדת כעת שהוא עסק בסחר. לפי עדים אבו לאבן ניסה לזרוק את הסם לאחר התאונה ואחד העדים הבחין במתרחש וקרא לשוטרים. אבו לאבן טוען שקנה את הסמים מסודני בתחנה המרכזית, יום קודם לכן.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר