חדש בשוק: ביטוח מהתקפות סייבר עבור חנויות מקוונות

הפוליסה מציעה הגנה מהשבתת חנות דיגיטלית, סחיטת סייבר ונזקים לצד ג' • מנכ"ל הכשרה חברה לביטוח: "מענה לבעלי עסקים שפותחים חנות באמזון"

צילום אילוסטרציה: רויטרס

ענף חדש שנערך לכניסתה של הענקית אמזון לישראל הוא ענף הביטוח. הכשרה חברה לביטוח מציעה לעסקים הקטנים ולקמעונאים ביטוח לחנויות מקוונות. 

הביטוח החדש מותאם לחנויות וירטואליות, והוא מגיע לשוק כמובן על רקע השקת שירותיה של הענקית אמזון בישראל. הפוליסה כאמור מיועדת לכלל בתי העסק שמתכוונים לפתוח חנות אונליין, מבתי העסק הזעירים ועד הקמעונאים הגדולים. המוצר הביטוחי החדש יכיל כיסוי סייבר ייעודי ופוליסת אחריות מוצרים. 

הכיסוי הביטוחי כולל כיסוי עלויות ואובדן רווחים עקב השבתת פעילות החנות בעקבות אירוע סייבר, כיסוי בגין סחיטת סייבר וכיסוי חבות המבוטח כלפי צד שלישי. עוד כולל הכיסוי: הוצאות חקירת רשויות רגולטוריות, הכוונה לסכומים סבירים שהמבוטח יוציא במסגרת הליך רגולטורי.

מטרת הפוליסה היא לכסות לא רק את הנזקים הפיננסיים הישירים שנגרמו כתוצאה מנזקי אירוע הסייבר למבוטח עצמו, אלא גם לטפל בנזקים שנגרמו לצד שלישי. 

ביטוח עבור חנות מקוונת מאגד בתוכו שני ביטוחים: ביטוח סייבר וביטוח חבות מוצר. לא מדובר בביטוח חדש לחלוטין, משום שחנות מקוונת היא עסק לכל דבר שחי בעולם וירטואלי אך מנהל מלאי ומחסנים כמו עסק של חנות פיזית. המחיר של הביטוח נגזר ממחזור הפעילות של העסק וסוג המוצר הנמכר. 

לדברי שמעון מירון, מנכ"ל הכשרה חברה לביטוח: "המהלך ייתן מענה לכל אותם בעלי חנויות אשר רוצים לפתוח חנות באמזון וכן עבור בעלי חנויות בפלטפורמות נוספות ברשת".

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר