בשל חשד לליסטריה: ריקול לגלידות פלדמן

חברת הגלידות מורידה מהמדפים חלק מהארטיקים והשלגונים שהיא מייצרת בשל חשד להימצאות החיידק • הלקוחות זכאים לפיצוי

חברת הגלידות "פלדמן" מודיעה על איסוף מספר מוצרים שונים עקב חשש להימצאות ליסטריה מונוציטוגנס

מדובר בשלגונים הבאים: שלגון פיסטוק 75 גרם, שלגון חלבי בשומן צמחי בטעם וניל ומסטיק (תאריך אחרון לשיווק 4.3.2021), שלגון מיני מילק בר שוקולד, שלגון שמנת בטעם שוקולד בציפוי מכיל שוקולד חלב (60 גרם, תאריך אחרון לשיווק 8.3.2021), גלידת יוגורט יוגורטריה (100 גרם, תאריך אחרון לשיווק 2.3.2021), גלידת עינוגים, חטיפי גלידה בטעם וניל צרפתי בציפוי המכיל שוקולד (720 גרם, תאריך אחרון לשיווק 3.3.2021), מיני מילק בר מייפל פאדג', שלגון שמנת בטעם פקאן (תאריך אחרון לשיווק 5.3.2021), שלגון פרווה בשומן צמחי בטעם יוגורט וסורבה פירות טרופיים (50 גרם, תאריך אחרון לשיווק 1.3.2021).  

החברה דיווחה על החשד להימצאות חיידק הליסטריה במוצריה למשרד הבריאות. 

מגלידות פלדמן נמסר: "מתוך זהירות ואחריות כלפי לקוחותינו, החברה עצרה את שיווק המוצרים ופועלת לאיסוף המוצרים מן המדפים .במידה וקיים לקוח אשר מוצר המופיע ברשימה נמצא ברשותו, הוא מתבקש שלא לצרוך אותו .החברה עדכנה את משרד הבריאות ועובדת איתו בשיתוף פעולה מלא". 

חלק מהמוצרים האסורים לצריכה 

עוד נמסר: "החברה עושה כמיטב יכולתה על מנת להימנע מתקלות מסוג זה ומתנצלת בפני לקוחותיה. פרט למוצרים הנ"ל כל שאר מוצרי החברה בטוחים לשימוש. אנו מזמינים את כל מי שרכש מוצרים אלה להחזירם בכל אחת מחנויות החברה. ניתן גם לפנות למוקד שרות הלקוחות לבירור ולקבלת פיצוי: 08-9462127, או במייל fld@fld.co.il

חיידק הליסטריה נמצא במזונות שמקורם מן החי או מהצומח, בהם בשר, עוף ודגים ומוצרי חלב. גם בירקות ניתן למצוא את הליסטריה בעיקר בשל הדישון בזבל בעלי חיים טרי או במי ביוב. על פי אתר משרד הבריאות, מחלת הליסטריוזיס יכולה להופיע כדמוית שפעת ולהסתיים ללא השלכות רפואיות נוספות, אך היא עלולה להיות מסוכנת מאוד עבור האוכלוסיות הבאות:

נשים הרות -  המחלה יכולה לגרום להפלה או לידה מוקדמת (עם פגיעות קשות ביילוד) וכן עלולה לגרום להופעה של זיהום בדם או בקרומי המוח אצל הילוד סמוך ללידה.

קשישים ואנשים בעלי מערכת חיסונית מוחלשת - המחלה עלולה לגרום לדלקת ריאות, דלקת קרום הלב ודלקת קרום המוח.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר