נשות אמבש מערערות: "אם הוא היה בדואי - לא הייתה בעיה עם זה"

נשותיו של דניאל אמבש, שנכלא ל-26 שנה לאחר שניהל כת פוליגמית, מערערות על שלא ניתן להן לפגוש אותו בכלא • "אפילו רוצח רה"מ מקבל ביקורים"

דניאל אמבש , צילום: יואב ארי דודקביץ

לאחר שנדחתה עתירתן לביקור בן זוגן מערערות נשות "הכת הירושלמית": "שמונה שנים של מניעת המפגשים עם דניאל הם עיוות ועינוי דין".

 

נשות אמבש הגישו ערעור לבית המשפט בעליון על ההחלטה שלא לאפשר להן להיפגש בכלא עם בן זוגן, דניאל אמבש. דניאל אמבש, חי בזוגיות עם שש נשים. לפני שמונה שנים פשטה המשטרה על ביתו בירושלים ועצרה אותו בחשד שהקים וניהל כת פוליגמית. במשפט נגזרו עליו 26 שנות מאסר על סעיפים שונים של התעללות והחזקת נשים וילדים בתנאי עבדות.

 

ארבע נשותיו של אמבש טוענות כי למרות שכל הארבע הוכרו כ"ידועות בציבור" של אמבש, "מדובר באסיר היחיד בארץ שנמנעת ממנו הזכות הבסיסית של מפגש עם בני משפחתו במשך שמונה שנים. אסירים ביטחוניים, ואפילו רוצח ראש הממשלה מקבלים ביקורי משפחות. רק מאתנו הדבר נמנע".

 

אדרת אמבש, אחת מנשותיו של אמבש מוסיפה:  "אם דניאל היה בדואי - לא הייתה כל בעיה לחלוק אתו חיים לכולנו. גם אם היינו גרות בתל אביב, היו קוראים לזה פוליאמוריה ומחייכים בקריצה. אבל אנחנו חובשות כיסוי ראש ודניאל עם כיפה, אז הוא בכלא - ועלינו אוסרים לבקר אותו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר