צילום: אלן שיבר // פלדין עולה לסל מול בלאק. מכבי ת"א והפועל חולון הן הקבוצות הגבוהות ביותר

מחלת גבהים: מי הקבוצה הכי גבוהה בליגת העל?

ממוצע הגובה של שחקני ליגת העל נמוך בהשוואה לקבוצות היריבות מאירופה, וזה נותן את אותותיו גם ביורוליג וגם ביורוקאפ • וגם: על המאמן האמיץ שיסכים להחליף את אריאל בית הלחמי בעתודה, ומנגנון ההרס העצמי של מכבי ת"א

נתונים אישיים. קבוצת כדורסל היא כמו ילד. כל אוהד רוצה לדעת מה ממוצע הגיל של קבוצתו האהובה ולאיזה גובה היא מתנשאת, וכמובן עורך השוואה לעומת הקבוצות היריבות. שלושה שבועות לפני פתיחת העונה ופחות משבוע לפני התחלת משחקי גביע ווינר, "ישראל היום" מביא את כל הנתונים (הנתונים המלאים בטבלאות המצורפות)*.

הפועל חולון היא הקבוצה המבוגרת ביותר בליגה, עם ממוצע גיל של 27.2. הפועל גלבוע/גליל היא הקבוצה הצעירה ביותר, עם ממוצע של כמעט חמש שנים פחות (22.4). גם הפועל ת"א, בהשראתו של אריאל בית הלחמי, הרכיבה סגל צעיר מאוד (23.4). נתון מעניין נוסף: ממוצע הגיל של מכבי ת"א והפועל ירושלים זהה (26.2).

מכבי ת"א והפועל חולון הן הקבוצות הגבוהות ביותר בליגה עם ממוצע של 1.98 מ'. עירוני נהריה הנמוכה ביותר עם חמישה סנטימטרים פחות (1.93). לא פחות מחמש קבוצות מחזיקות בממוצע גובה זהה של 1.95.

כדי להבין איפה עומדות הקבוצות הישראליות לעומת המצב באירופה, ערכנו גם את הבדיקה הבאה: ממוצע הגובה של כל אחת מארבע הקבוצות שהגיעו לפיינל פור היורוליג בעונה שעברה - צסק"א מוסקבה, ריאל מדריד, פנרבחצ'ה ואנדולו אפס - עומד על 1.99 מ', יותר מכל קבוצות הליגה בישראל, סנטימטר אחד מעל מכבי ת"א - הנציגה הישראלית ביורוליג.

ממוצע הגובה הכולל של חמש היריבות של מכבי ראשל"צ ביורוקאפ - אנדורה, מונאקו, וירטוס בולוניה, אולם ופרומיתאס - הוא 1.98 מ', ולמעשה הנציגה הישראלית תהיה הקבוצה הנמוכה בבית א'.

מחפשים את האמיץ. קשה לראות איזה מאמן בכיר יסכים לקחת את נבחרת העתודה אחרי הודעת העזיבה של אריאל בית הלחמי. אחרי שתי זכיות רצופות באליפות אירופה ושלוש העפלות לגמר (הראשונה עם עודד קטש), כל דבר פחות מהגעה לרבע הגמר ייחשב לכישלון, וכשזוכרים שבקיץ הבא דני אבדיה כבר לא יהיה פה - מדובר במשימה קשה בהחלט.

מצד שני, צריך לזכור שבשנים האחרונות, תחת פיני גרשון, איגוד הכדורסל הפך למקום מבוקש עבור מאמנים. בית הלחמי חזר לקדמת הבמה הרבה בזכות ההצלחה עם העתודה, כמו גם אורן אהרוני וברק דמיציאן, שלא היו באור הזרקורים בשנים האחרונות, ובזכות העבודה עם הנבחרות הצעירות - השם שלהם הפך למוכר יותר (אצל אהרוני ההתקדמות היא גם בזכות העבודה הטובה במחלקת הנוער של מכבי ת"א).

אריאל בית הלחמי מקבל את החיבוקים מדני אבדיה. מי יחליף אותו? // צילום: אלן שיבר

הרס עצמי. "בכדורגל יש תקרה שלא הייתי יכול לנפץ. לעומת זאת, כמנכ"ל של מכבי ת"א כדורסל, השמיים הם הגבול", אמר לי אלי דריקס בראיון שקיימנו בחודש יוני. הוא היה נראה מרוצה מהמצב שאליו הביא את המועדון, וסיפר על תוכניות לשנים הבאות.

הדברים הללו מתחברים למה שחשף השבוע אלי סהר פה במדור, על הסיבות האמיתיות שגרמו למנכ"ל המצליח להתפטר מתפקידו. השאלה היא מדוע גם כשהספינה מתייצבת אחרי שנים קשות, מישהו במכבי ת"א חייב לבצע מהלך שיגרום לזעזועים במועדון. או כפי שאמר לי השבוע גורם המעורה בפרטים: "דווקא אחד הבודדים בהנהלה שעשה את העבודה שלו כמו שצריך - עוזב". בשפה המקצועית קוראים לזה הרס עצמי.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו