עצוב: דוד דגן הלך לעולמו

אבל בכדורסל הישראלי: השופט הבינלאומי לשעבר, ששימש בעבר גם כיו"ר הוועדה המקצועית של האיגוד, נפטר בגיל 72

צילום: אלן שיבר // דוד דגן ז"ל. ערב עצוב לכדורסל הישראלי

דוד דגן, מגדולי השופטים של ישראל בכל הזמנים הלך הערב (שלישי) לעולמו בגיל 72. דגן, יליד תל אביב, היה במשך שנים רבות בכיר שופטי ישראל ביחד עם ראובן וירובניק שנפטר באפריל 2017. לדגן היה רקורד מפואר הן בארץ והן בחו״ל. 

לאחר שהחל לשחק כדורסל באליצור ת״א, דגן החל לשמש כשופט כדורסל ושנתיים לאחר תחילת הקריירה, כבר שפט בליגה הבכירה. בשנת 1975 הוא מונה לשופט בינלאומי. הוא שפט בשתי אליפויות אירופה, באולימפיאדת לוס אנג׳לס 1984, בגמר גביע קוראץ׳ 1993 ואליפות העולם לנשים 1995. בתום עונת 1996/7 אחרי קריירה של מעל 30 שנה הוא פרש כאשר ברקורד שלו 6 גמרי גביע בהם שפט.

לאחר פרישתו דגן נותר פעיל בתחום השיפוט ושימש כמשקיף במשחקי ליגת העל בכדורסל וכמשקיף בינלאומי. ב-2006 נבחר לתפקיד יו״ר ה-ועדה המקצועית של איגוד השופטים.

איגוד הכדורסל הוציא הודעת השתתפות בצער המשפחה. ממנהלת הליגה נמסר: ״מנהלת הליגה והקבוצות מרכינות ראשן עם פטירתו של דוד דגן, מגדולי שופטי הכדורסל בישראל. בשנים האחרונות שימש דגן כמשקיף בליגה וכיהן בהנהלת איגוד השופטים. אנו משתתפים בצער המשפחה ומוקיריו, יהי זכרו ברוך״.

ח"כ עודד פורר, יו"ר סיעת ישראל ביתנו: "דוד גייס אותי לקורס שופטי כדורסל, הדריך אותי וזכיתי לשפוט לצידו וללמוד ממנו רבות. עולם הספורט בישראל איבד את אחד השופטים המובילים בישראל ובזירה הבינלאומית. אני משתתף בצער המשפחה. יהי זכרו ברוך."

 

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר