שני ישראלים נעצרו בכרתים בחשד לאונס

במשרד החוץ אישרו את מעצרם של השניים • על פי התקשורת המקומית, הם בילו עם צעירה גרמנייה שהזמינה אותם לחדרה, שם הם אנסו אותה לכאורה

ישראלים נעצרו בכרתים בחשד לאונס צעירה // צילום אילוסטרציה: GettyImages

שני ישראלים נעצרו היום (ראשון) ביוון לאחר שתיירת מגרמניה כבת 19 התלוננה במשטרת כרתים שאנסו אותה בחדרה. 

כרתים הוא יעד פופולרי מאוד בקרב הישראלים, אבל נראה שחופשת הקיץ שוב הולכת ומסתבכת. על פי דיווחים בתקשורת המקומית, הצעירה סיפרה לרשויות שהייתה לה היכרות מוקדמת עם השניים, בני 35 ו-29. היא פגשה אותם במועדון והזמינה אותם לחדרה, ושם לטענתה הם אנסו אותה.

במשרד החוץ אישרו את מעצרם של השניים, אך סירבו למסור פרטים נוספים "מטעמים של צנעת הפרט". 

ביום שלישי שעבר בית המשפט בעיר פמגוסטה שבקפריסין שחרר בערבות את הבריטית בת ה-19 שהאשימה קבוצת תיירים ישראלים באונס קבוצתי ולאחר מכן חזרה בה ואמרה כי המציאה את התלונה. המתלוננת הבריטית עדיין אינה מודה באשמת מתן עדות כוזבת. 

נשיא בית המשפט קבע את מועד פתיחת הדיון בעניינה ל- 2 לאוקטובר 2019. הבריטית מסרה את הדרכון שלה לרשויות, והיא צריכה להתייצב בתחנת המשטרה בניקוסיה שלוש פעמים בשבוע. היא הוכנסה לרשימה של האנשים שאסור להם לצאת מהמדינה

עורך דינה של הבריטית אמר לבית המשפט כי יישלח מכתב לתובע הכללי של הרפובליקה בבקשה להשעיית התביעה הפלילית נגדה. 

משטרת קפריסין מבקשת להגיש נגדה כתב אישום על תלונת שווא כלפי הנערים הישראלים שעליהם טפלה האשמת אונס קבוצתי, וכן אישום בהונאה וב"פגיעה ברגשות הציבור". 

בארץ עוקבים בעניין אחרי המשפט, כיוון שעורכי הדין של הנערים הישראלים כבר הצהירו כי בכוונתם לתבוע את הצעירה על עוגמת הנפש שנגרמה ללקוחותיהם. הפרשה מעוררת עניין רב גם בתקשורת הבריטית, שנציגים רבים ממנה הגיעו לבית המשפט בפרלימני הבוקר. במהלך הדיון השופטת הטיחה בנאשמת שבגלל השקר שלה גרמה למעצר שווא של 12 נערים.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר