"השיר כתב אותי": האזינו לחדש של שי גבסו

שי גבסו מוציא שיר חדש, "יהלומים לבנים", ועובד על סרט קולנוע שמבוסס על מחזה שכתב • "לא להאמין שעברו 16 שנה מאז "כוכב נולד", הוא אומר

צילום: דניאל קמינסקי // "זה משחרר לבצע שיר שלא אתה כתבת". גבסו

16 שנים עברו מאז עמד שי גבסו (34) על הבמה בניצנים בגמר העונה הראשונה של "כוכב נולד" - ופרץ  לתודעה הציבורית. מאז הספיק להוציא ארבעה אלבומים ועוד מיני אלבום, לשחק בסדרת הנוער "כוכב הצפון" ובסדרה "עממיות" של נאור ציון, לכתוב מחזה ולשחק בו ("חוץ מאהבה אין בינינו כלום" בתיאטרון הסמטה) ולשחק בהצגה "עקומים" בהבימה.

עכשיו הוא מוציא שיר חדש, "יהלומים לבנים" שלא הוא כתב והלחין - בניגוד למנהגו. מי שכתב והלחין את השיר הוא טל קסטיאל (עיבוד והפקה מוזיקלית: נדב אהרוני). "לא הכרתי את טל קסטיאל לפני כן, ואז הוא אמר לי שהוא כתב לי שיר", מספר גבסו. "אני שומע את זה הרבה בחיי (צוחק), אבל אז הוא השמיע לי אותו - והיה לי ברור שאני חייב להקליט אותו. היינו באולפן, ביקשתי ממנו לפתוח את המיקרופון ונכנסתי להקליט מיד, באותו רגע. הרגשתי את האנרגיה, כמו משהו שקורה בהופעה. אף אחד לא יכול לנחש שזה שיר שלא אני כתבתי, כי הוא ממש כתב אותי. זה תענוג". 

זה שונה להקליט שיר שמישהו אחר כתב והלחין עבורך?

"כן, כי זה מאפשר לשחרר מאוד. ככל שאתה יותר בתעשיית המוזיקה - אתה יותר ויותר מודע. כבר אין את הבתוליות שיש באלבום ראשון. אבל כשמדובר בשיר של מישהו אחר - אז הוא דואג הרבה יותר לשיר, ואני בעצם אורח שבא ליהנות. אתה יכול להנהיג את הספינה הרבה יותר טוב ככה, כי אין לך דאגות, וזה ממש חדש בשבילי. זה משהו שהרבה זמן לא חוויתי".

השיר הזה יהיה חלק מאלבום חדש?

"האמת שהיום לא חושבים כל כך באלבומים. מקליטים שירים. אני מאמין שבסוף השירים יתאגדו לאלבום חדש, שישי במספר. קשה לי כרגע לאפיין קו מוזיקלי. אני כל הזמן שומע תגובות של אנשים שאומרים שאני מחדש את עצמי, אבל אני מרגיש שאני עושה את אותו דבר. זה קודם כל פופ. זה מדהים כמה שאתה יכול לראות דברים אחרת מהקהל". 

 מזל טוב: מיכל אנסקי בהיריון

• רוצים להשאר מעודכנים? בואו לאינסטגרם

• זמר ההפרדה: "אני לא מדיר נשים"

• אחרי דוכין: גם דני רובס ביטל הופעה בי-ם

מה עם תחום המשחק?

"אני עובד עכשיו על סרט שמבוסס על המחזה שכתבתי, 'חוץ מאהבה אין בינינו כלום'. עיבדתי את המחזה לתסריט, והוא כבר צולם לסרט קצר. עכשיו עובדים על סרט באורך מלא, הפקה מאוד גדולה. יש כבר חברת הפקה. בקולנוע יש המון שלבים בדרך. לעשות סרט זה ממש לא כמו לעשות מוזיקה. זה לא שאתה יכול להיכנס לאולפן ולהקליט מה שבא לך. אני מתכוון גם לביים את הסרט וגם לשחק בו. הבנתי שאני רוצה לספר את הסיפור הזה, סיפור על זוג שמאמין בסימנים ומתחתן אחרי חודש של היכרות ואהבה גדולה. חלק מזה כמובן מושפע מדברים שעברתי בחיים שלי". 

אתה קולט שעברו 16 שנה מאז "כוכב נולד"? 

"לא להאמין שעברו 16 שנים. אני עובד עכשיו על מופע אינטימי שיהיו בו שירים מכל השנים, מכל האלבומים, גם חומרים שעשיתי באנגלית, גם שירים מ'כוכב נולד'. זה תהיה אסופה של שירים שתוגש בצורה אינטימית".

• דניאלה פיק וטרנטינו מצפים לילד ראשון

• ציפי שביט אוכלת את האינסטגרם

• וואו: הלוק החדש של אורן חזן

• למאר אודום: "אני נגמל מפורנו"

• הסוכן במעצר, השורד נשאר בבית

 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר