עונת הקיץ בשיאה, ובמחלקת האבידות של רכבת ישראל הצטברו מאות פריטים שנשכחו על ידי הנוסעים בדרך. בשל ריבוי האבידות הנהלת הרכבת מכריזה כעת על שבוע מרוכז להשבת האבידות לנוסעים.
בין החפצים שאבדו לבעליהם: מזוודות שנשכחו בדרך לחו"ל, שקיות דיוטי פרי, תכשיטים, משקפי שמש, גיטרות, ארנקים, דרכונים ואיך לא - טלפונים סלולריים.
ברכבת ישראל מדווחים כי בכל יום נאספות מהתחנות ומהרכבות ברחבי הארץ כ־600 אבידות, אך מספר הפניות בנושא במהלך חודשי הקיץ עומד על 100 פניות יומיות בלבד. כעת יוצאת הרכבת במאמץ מרוכז כדי להשיב את האבידות לבעליהן.
עד 23 באוגוסט תורחב פעילות מחלקת האבידות, ושעות הפעילות היומיות במחלקה יוארכו בשעה. המחלקה תחל בפעילותה בכל יום בשעה 7:30 ותסיים אותה בשעה 20:30. בתום השבוע אבידות אשר לא יהיה להן דורש ואשר הגיעו למחסן לפני שלושה חודשים או יותר, ייתרמו לעמותות ללא כוונת רווח.
ברכבת ישראל מבוצעות בכל יום יותר מ־250 אלף נסיעות. בחודשי הקיץ תמהיל הנוסעים מורכב במידה גדולה מנוסעים מזדמנים, חלקם תיירים וחלקם נוסעים בדרך לחופשה בחו"ל.
בימי הקיץ הצטברו, כאמור, במחלקה פריטים רבים, דוגמת מגבות, תיקי חוף, משקפי שמש, כובעים, קסדות, ארנקים ותעודות רבות. זאת נוסף על חפצים יקרי ערך כגון מחשבים ניידים, טלפונים סלולריים וסוללות לאופניים חשמליים.
תכשיטים שנשכחו ברכבת // צילום: רכבת ישראל
לצד אבידות יקרות ערך מבחינה כספית, מציינים ברכבת ישראל כי הם מתגייסים גם להשבת אבידות עם ערך רגשי. כך, למשל, הוחזרה בעבר כומתה של חייל, שהיתה שייכת לבן משפחה שנפל במהלך שירותו הצבאי.
מחלקת האבידות של רכבת ישראל ממוקמת בתחנת הרכבת תל אביב סבידור־מרכז, אך ברכבת מפצירים בנוסעים אשר איבדו חפצים ליצור תחילה קשר עם מוקד שירות הלקוחות במספר 5770* ולוודא שהאבידה אותרה. כמו כן, ממליצים ברכבת להוסיף בעת הפנייה פירוט על האבידה ולהציג סימני היכר כדי שיוכלו לוודא בעלות על החפץ.
מהנהלת רכבת ישראל נמסר: "השבת אבידה היא שירות משלים מבחינתנו. לצערנו, נוסעים רבים יוצאים מנקודת הנחה שאם איבדו חפץ כלשהו ברכבת, אין סיכוי לקבלו בחזרה. אנחנו מפצירים בנוסעים לא להרים ידיים ולהיעזר במערך השירות שלנו, אם איבדו חפץ כלשהו. בשיחת טלפון קצרה אפשר לברר אם הפריט אכן נמצא, ולהגיע לקבלו בחזרה".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו