עכשיו זה רשמי: צפייה בכדורגל טובה לבריאות

מחקר בריטי חושף כי הצפייה בכדורגל משפרת את לחץ הדם והפעילות הלבבית, ושוות-ערך לטיול רגלי של 90 דקות • שיהיה לבריאות

אוהדי מנצ'סטר בריאים יותר? (אילוסטרציה) // GettyImages

סובלים מלחץ דם ומתחים? יתכן שצפייה במשחקי כדורגל היא הפתרון עבורכם. מחקר חדש של אוניברסיטת לידס הבריטית שנערך על צופי כדורגל מצא כי לצפייה במשחק יש ערך בריאותי משמעותי והשפעה על לחץ הדם והנפש של האוהדים.    

הסיטואציה הזו מוכרת כמעט בכל בית בישראל או בעולם: אתם יושבים מתוחים מול המסך, צורחים על השחקנים, מקללים את השופט ומריעים בסוף המשחק כאשר הקבוצה שלכם מנצחת. מנגד, בנות הזוג שלכם מביטות בכם בתימהון כאילו הן צופות בעדר בעלי חיים פראיים שחדר לסלון. אם עד עכשיו הייתם צריכים להתנצל ולהסביר שזהו הבילוי הקבוע שלכם עם החבר'ה וככה אתם שומרים על קשר, עכשיו תוכלו להגיד שאתם פשוט דואגים לשמור על הבריאות שלכם.      

הממצאים של המחקר הראו כי צפייה במשחק כדורגל שוות-ערך לטיול רגלי של כ-90 דקות. מעבר לכך, כשהקבוצה שלך מנצחת מצב הרוח מתרומם ונותר גבוה במשך 24 השעות לאחר המשחק. בנוסף מסתבר כי הפעילות הלבבית עולה במהלך המשחק כאילו הצופה עצמו נמצא באימון. כשהקבוצה שלו מבקיעה שער פעילות הלב עולה בכ-27 אחוזים וכשהקבוצה שלו מפסידה פעילות הלב עולה בכ-22 אחוז. יותר מזה - מתברר שהפורקן הרגשי החיובי שיש במשחק מסייע לפרוק מתחים ובמקרה של ניצחון לחץ הדם של הצד המנצח נמוך לטובה. זאת למרות שבעת המשחק לחץ הדם בעלייה.

מעבר להשפעות הפיזיות על הלב ולחץ הדם מתברר כי עצם האהדה יוצרת אופוריה ותחושות חיוביות במקרה של ניצחון ותחושות דיכאון משמעותיות במקרה של הפסד. למעשה מדובר בהשפעות משמעותיות לטווח של ימים לאחר המשחק. למרות זאת יש לסייג ולקבוע שהדיכאון שלאחר הפסד נמשך זמן רב יותר מאשר התחשוה החיובית שלאחר הניצחון. 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר