אחרי אריק סיני: הכוראוגרפית של הסלבס פורשת בשל קשיים כלכליים

סיגי ניסן, שעבדה בפסטיגלים ומאות תוכניות טלוויזיה, סוגרת את הסטודיו בשל בעיות כלכליות • "יש לי מלחמה אמיתית על הבית שלי"

צילום: מתוך הפייסבוק // סיגי ניסן

הכוריאוגרפית סיגי ניסן, שאחראית לכוריאוגרפיה של כוכבי פופ רבים, בהם יעל בר זוהר ולהקת היי פייב, ועבור הפקות ענק, פסטיגלים, הופעות ומאות תוכניות טלוויזיה במשך עשרות שנים, פורשת בשל בעיות כלכליות.

"אחרי מסע ארוך וקשה מנשוא, אישית, רגשית, כלכלית ונפשית, אני מבינה שאין לי אפשרות להמשיך ולהחזיק את הסטודיו", הודיעה אמש (ב') ניסן בכאב בפוסט בעמוד הפייסבוק שלה, יום אחרי שהודיע באותו אופן בדיוק הזמר הוותיק אריק סיני על פשיטת רגל.

"בארבע השנים האחרונות נאלצתי (ועדיין...) לנתב את כל משאביי וכוחותיי למלחמות לא לי... להתמודדות מלאה ואין סופית. מצאתי את עצמי מול עולם חדש, סבוך, קר ומנוכר מול כותלי בתי משפט, רשויות החוק ואחרות ומול אזלת ידם של כל אלו...

• הצלם הישראלי של "מהיר ועצבני"

• קייטי פרי הורשעה בהפרת זכויות יוצרים

• שיא היעדר המוסר: בקרוב בקפריסין?

• רוצים להשאר מעודכנים? בואו לאינסטגרם

"שוב ושוב מזגזגת בין חוויות מטלטלות, אישיות, משפחתיות, לבין השיעורים, כוריאוגרפיה, תלמידות כשאני לא מאפשרת לחורבה שמתרחשת בדלת אמותי לחדור למרחב המוגן של הסטודיו בכל מחיר ועל כל המשתמע מכך... כשבד בבד ברגעים שאין הדעת תופסת אני משנסת מותניים, מרימה את הראש, אוספת את השברים וממשיכה הלאה - כי אין דרך אחרת", לשון ההודעה.

עוד תיארה: ״השנה האחרונה היתה הקשה מכולן, מלאה בשברים ובסדקים שהתרחבו והתעצמו בכל הרבדים והמישורים, בחוסר אונים מוחלט מול המציאות, כשלפני מסתבר עוד דרך ארוכה... בעיקר הבנתי, שמי שבחר להלחם בי ובילדיי לא ירפה ועל אף רצוני ונחישותי להמשיך קדימה, אין מנוס מ'לשלם' מחיר כבד ובלית ברירה ובצער רב נאלצת לסגור את מפעל חיי, לעת עתה״. 

לסיום היא כותבת: ״אז איך אפשר לסכם 30 שנה, מאיפה מתחילים? כל המילים שבעולם לא יצליחו להסביר באמת מה זה אומר... הסטודיו עבורי זה לא 'מקום', 'מבנה' או 'עבודה' אלא 'עולם שלם' שהוא חלק מהנשמה שלי, מהחיים שלי, מדרכי, מעצמי, מהיותי, ממי שאני. 30 שנה של יצירה, של אהבה, של תלמידות, תלמידים, סטודיו, מופעים, מפגשים עם כשרונות כל כך גדולים, מוזיקה, קצב, מורים, רקדנים, מחזות זמר, פסטיגלים, להקות בנים, בנות, תכניות טלוויזיה, מופעים בארץ ובחו״ל.

"השראה. חלומות. הגשמה. שאיפות. 30 שנה של כוריאוגרפיה, של חיבורים, של אהבה. עד לרגע האחרון, בשבוע שחלף, ניסיתי למצוא מפלט ופתרון כדי שהתרחיש הזה לא יקרה. מאחר ואמונתי חזקה וגדולה, אני מבינה שיש דברים שפשוט לא אוכל להבין (כרגע) וצריכה להרפות ולהאמין שטוב גלוי בדרכו... 

"כעת נדרשת לעבוד, להרוויח את לחמי בכבוד ולא להזדקק לחסד... (ויש לא מעט סביבי לאורך הזמן). הגיע הזמן שאצליח לכלכל את עצמי ואפרע חובות שאינם נותנים לי מנוח לאנשים יקרים שיש סביבי ושמייצגים אותי... ובנוסף, יש לי מלחמה אמיתית על הבית שלי!".

• האקסטרים המאולץ של "המירוץ למיליון"

• צפו: ג'ניפר לופז מטיילת בישראל

• מגעים להבאת סלין דיון להופעה בישראל

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר