לאחר 18 שנה: כך הוסגר האסיר הנמלט

במשך 18 שנה החליף ארז אקרישבסקי זהויות והצליח לחמוק מידיה של משטרת ישראל, עד שלפני 4 ימים נתפס במרינה במקסיקו • "מתרגש לשמוע את שמי"

בית מעצר ניצן // צילום: יהושע יוסף // בית מעצר ניצן // צילום: יהושע יוסף

במהלך הלילה נקלט בבית המעצר "ניצן" ארז אקרישבסקי, אסיר שהוסגר לישראל לאחר שהיה בבריחה משנת 2001 במדינות שונות בחו״ל. הוא נשפט בשנת 1998 למאסר של 18 שנה בגין שני ניסיונות לרצח וזיוף מסמכים.

בשנת 2001 במהלך חופשה בת 48 שעות נמלט מהארץ יחד עם חברו בן סודחי. בשנת 2004 נתפס בארגנטינה אולם הצליח להימלט שוב טרם הוסגר לישראל. לפני שלושה ימים הוא נעצר במקסיקו בגין שימוש במסמכים מזויפים.

אתמול הוסגר לישראל לפנות בוקר והועבר לבית המעצר "ניצן" שם נכלא בהשגחה עד לסיום הליך שיבוצו להמשך ריצוי עונשו.

אקרישבסקי וסודחי נחשבו בזמנו לשני יעדים בכירים של היחידה המרכזית של משטרת מחוז תל­אביב. אחד היה דמות מרכזית בפרשת ניסיון חיסולו של מני אסלן, והשני היה מעורב בניסיון חיסול בשוק האפור. הם חלקו תא משותף בכלא איילון שם תכננו את בריחתם הגדולה.

בעקבות פעילות מודיעינית בחצי שנה אחרונה הבינו במשטרת ישראל כי הוא מסתתר בזהות שאולה במקסיקו. "הוא הסתתר במספר זהויות שאולות, ייחס לעצמו תעודות זהות מקומיות, עבריין מתוחכם וזהיר. הוא קשר שם קשרים עם ארגונים מקומיים שסייעו לו להסתתר.

"המבצע התקדם למצב שהצלחנו לעלות על זהותו האחרונה.הבנו שהוא נמצא באזור קנקון. בימים האחרונים, בעזרת כוחות מיוחדים של מקסיקו, איתרנו אותו. עצרנו אותו באזור מעגן סירות ליד קנקון".

כאשר הגיעו אליו השוטרים וקראו בשמו הישראלי הוא הבין שהמשחק הסתיים מבחינתו, ואמר: "אני מתרגש לשמוע שקוראים לי בשם האמיתי". כל התקופה בה שהה בחו"ל הקפיד שלא ליצור קשר עם עבריינים ישראלים כדי שלא יוכלו לעלות על עקבותיו, אך כאמור, לאחר 18 שנים, הוא נתפס.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר