סופית: נסגר התיק נגד מרים פיירברג

בפרקליטות הודיעו על סגירת תיק השוחד נגד ראש עיריית נתניה, אף ש"לא נהגה כמצופה מאדם במעמדה" • פיירברג: "מברכת על ההחלטה, שמחה שהאמת יצאה לאור"

התיק נסגר, למרות ההתנהלות הבעייתית. פיירברג // צילום: אמיר מאירי

פרקליטות המדינה הודיעה היום לבאי כוחה של ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג, על סגירת תיק החקירה בעניינה. בד בבד, הודיעה המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה לבאי כוחו של סגן ראש העירייה, שמעון שר, כי היא שוקלת להעמידו לדין בכפוף לשימוע, בגין עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים.  

כזכור, פיירברג נחקרה בין היתר בחשד שפעלה בניגוד עניינים בהליכי תכנון ורישוי לטובת מקורביה ולטובתה, במסגרת טיפול העירייה במיזמי בנייה שונים. בין המיזמים היה "פרוייקט קורל", בו ראש העירייה עצמה רכשה קרקע לדירה. כמו כן נחשדה פיירברג בכך שקיבלה שוחד במסגרת משא ומתן לרכישת שירותי בנייה במסגרת מיזם זה.  

סגנה של פיירברג נחקר בחשד לכך שביקש וקיבל טובות הנאה שונות, ובין היתר שוחד, מבעלי עניין בתחום הנדל"ן בעיר, בהיותו יו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה בוועדה המקומית לתכנון ובנייה.

לאחר סדרת דיונים בראיות ומשמעותן, שהתקיימה בהשתתפות גורמי פרקליטות ומשטרה, ושבמסגרתה נבחנו ממצאי החקירה בעניינה של ראש העירייה, החליט פרקליט המדינה לאמץ את עמדת המשנה לפרקליט המדינה ואת עמדת המחלקה הכלכלית, לפיה הגם שפיירברג לא נהגה כמצופה מאדם במעמדה, התמונה הראייתית שהתגבשה אינה מספיקה כדי להביא להגשת כתב אישום.   

ראש העיר פיירברג מסרה בתגובה: "לאחר כשלוש שנים בהן רבצה עננה כבדה על ראשי, אני מברכת על ההחלטה הראויה לסגור את התיק. אני שמחה שהאמת יצאה לאור ומודה על כך לפרקליטות". עוד הוסיפה: "אני שמחה להמשיך ולשרת את תושבי העיר נתניה ולתרום לפיתוחה ולשגשוגה של העיר". 

עו"ד נתי שמחוני, שייצג את פיירברג, בירך על ההחלטה ואמר: "עמדתנו לאורך כל הדרך הייתה כי אין כל אמת בחשדות. משכך, סמוכים ובטוחים היינו כי לאחר שהפרקליטות תבחן את הדברים כהווייתם- תגיע למסקנה מושכלת כי לא דבק כל רבב בהתנהלותה של הגב' פיירברג-איכר. כמי שהקדישה את מרבית שנותיה לעשייה ציבורית ברוכה ומשרתת נאמנה וביושרה את העיר נתניה כראש עיר מזה למעלה משני עשורים, תמשיך גב׳ פיירברג-איכר לעשות למען תושביה באהבה ובגאון״

בעניינו של סגן ראש העירייה, שמעון שר, החליט מנהל המחלקה הכלכלית, על דעתו של המשנה לפרקליט המדינה לזמנו לשימוע. בכתב החשדות שנשלח לשר הוצגו לו החשדות כי ביצע שורה של עבירות לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים.   

על פי כתב החשדות, ביקש וקיבל סגן ראש העירייה תרומות למוסדות צאנז מבעלי עניין בנדל"ן בנתניה, בזמן שכיהן כיושב ראש ועדת המשנה לתכנון ובנייה בשנים 2016-1998. 

לא תואשם. פיירברג

על פי כתב החשדות פנה שר לבעלי העניין בבקשות התרומה, ביודעו שהם הגישו או צפויים להגיש בעתיד בקשות לאישור תכניות בנייה והיתרים לוועדת המשנה, ומשכך יתקשו לסרב לבקשותיו לתרומה.  כפועל יוצא מבקשותיו של שר, העבירו בעלי העניין למוסדות צאנז למעלה משלושה מיליון שקלים.  

החקירה בעניין נוהלה על ידי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433, יחד עם רשות המיסים (פקיד שומה חקירות מרכז). עוד נמסר מהפרקליטות כי בעניינם של חשודים נוספים שנחקרו במסגרת חקירה זו, תתקבל החלטה בהקדם.

 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר