"אלאדין" החדש: רימייק מיותר לחלוטין

מבקר הבית לא מבין בשביל מה דיסני היו צריכים לעשות גרסת לייב אקשן מיותרת לסרט האנימציה המושלם מ-1992 • ביקורת

לא עושה בושות אבל נכנס לנעליים בלתי ניתנות למילוי. ויל סמית' ומנה מסעוד ב"אלאדין"

סתם סרט. זה כל מה שיש לי להגיד על "אלאדין" – רימייק הלייב־אקשן החדש של אולפני דיסני. כאילו, מה ניסיתם לעשות כאן בדיוק? הרי ברור שהסיכויים להשתוות לסרט האנימציה הקלאסי והמושלם למדי מ-1992 או להתעלות עליו - נמוכים עד לא קיימים. אז מדוע לכל הרוחות להפיק גרסה חדשה? כלומר, מלבד כסף.

התוצר שהבמאי גאי ריצ'י הוציא תחת ידיו מלמד שגם בדיסני היו מודעים היטב לכך שאין לכך כל סיבה (מלבד כסף). לראיה, הם אפילו לא מעמידים פנים שמעניין אותם לעשות סרט שיתחרה בסרט המקורי (כל מה שמעניין אותם זה לא לעשות תאונה עם הברינקס בדרך לבנק), ואני יכול להבטיח לכם שלא יימצא בנאדם אחד בעולם שיבוא ויגיד לכם שהוא מעדיף את הגרסה החדשה על־פני הישנה - דבר שלא הייתי ממהר לומר על חלק מהרימייקים האחרונים של החברה, כמו "דמבו", "סינדרלה", ו"ספר הג'ונגל".

כזכור, "אלאדין" מתרחש בעיירה הדמיונית אגרבה ומגולל את סיפורו של גנב רחוב בשם אלאדין (מנה מסעוד) שמשתמש במנורת קסמים, ובג'יני הפטפטן (וויל סמית') שלכוד בתוכו, כדי לגנוב את לבה של נסיכה בשם יסמין (נעמי סקוט). בתוך כך, ג'עפר, יד ימינו המרושע והתככן של הסולטן, מנסה להפריד בין צמד האוהבים, והג'יני הפטפטן מספר מלא בדיחות ומסייע לאלאדין לפתח אישיות. 

למרות שהוא מיותר לחלוטין, למרות שאין בו מיליגרם של רגש אותנטי, ולמרות שהשירים המוכרים והאהובים שלו מוגשים בסגנון הקריוקי המבאס שאפיין את הרימייק של "היפה והחיה", "אלאדין" אינו סרט בלתי ניתן לצפייה. ריצ'י הוא במאי טוב שהפך בשנים האחרונות לביצועיסט ממושמע, ובגדול. הכל מתקתק כאן כמו שהייתם מצפים שיתקתק, עם טונה של אפקטים ממוחשבים ועודף תזזיתיות. 

גם סמית', שנכנס לנעליו הבלתי ניתנות למילוי של רובין וויליאמס בתפקיד הג'יני, לא עושה בושות יוצאות דופן, אבל מצד שני, הוא גם לא באמת פותח מבערים ו"הולך על זה" – כנראה בגלל שגם הוא ידע שאין לו שום סיכוי להתחרות בהופעתו הגאונית של וויליאמס.

הגרסה החדשה מבצעת כמה שינויים מזעריים, וזאת כדי להתאים את הסיפור ל"רוח הזמנים". הנסיכה יסמין, למשל, מקבלת שיר חדש שבו היא עומדת על שלה ומצהירה שהיא לא תיתן לגברים שמסביבה לסתום לה את הפה. אבל קשה להגיד שמדובר בנקודת שיא.

ובכלל, עכשיו כשאני חושב על זה, "אלאדין" לא ממש מכיל שיאים. ככה זה כשרמת היצירתיות שואפת לאפס ורמת הציניות מגרדת את השחקים.

"אלאדין", ארה"ב 2019

ציון: 4

• מעריב לנוער: "נטע מעודדת השמנת יתר"

• "משחקי הכס" 8, פרק 6: סוף לסיקור

• "הישרדות VIP": נעמה קסרי לניצחון?

• לסיום: עוד פאשלה ב"משחקי הכס"

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר