אישום: ניסו להבריח אקדחים במכונית BMW

במבצע של יחידת הגבולות בימ"ר צפון נעצרו ארבעת החשודים בהברחת כלי הנשק • הפרקליטות ביקשה את הארכת מעצרם עד תום ההליכים

המקלע שנתפס במבצע של הימ"ר בגבול ירדן // צילום: דוברות המשטרה // המקלע שנתפס במבצע של הימ"ר בגבול ירדן // צילום: דוברות המשטרה

יחידת הגבולות בימ"ר של מחוז צפון במשטרה סיכלה באפריל האחרון הברחת נשק מירדן שכללה 31 אקדחים מסוגים שונים ותת מקלע. פרקליטות מחוז צפון הגישה אתמול (חמישי) כתבי אישום נגד ארבעה אזרחים ישראלים שנעצרו במסגרת המבצע. 

צילום: דוברות משטרה

על פי כתבי האישום, חסן אבו-מוך מבאקה אל-ג'רבייה ונור דקה מזמר קשרו קשר ב-18 באפריל ליבוא עשרות כלי נשק מירדן לשטח ישראל. אבו מוך יצר קשר טלפוני עם כמה גורמים בהם אזרח ירדני ותיאם איתו את יבוא הנשק דרך הגבול דרום-מזרחית ליישוב אשדות יעקב איחוד.  

בשל חשש שהתעורר בקרב הנאשמים שבמקום ההברחה יהיו כוחות ביטחון שיסכלו את ההברחה, החליטו אבו-מוך ודקה בתיאום עם האזרח הירדני, להשהות את התוכנית. ואולם, לאחר בדיקת השטח הם הסיקו שאזור ההברחה "נקי" מכוחות והחליטו להוציא לפועל את הברחת הנשק. 

31 אקדחים נתפסו על ידי בלשי הימ"ר // צילום: דוברות המשטרה

לפי עובדות כתב האישום, סמוך לשעה 20:00 הגיעו שני אנשים מצידו הירדני של הגבול. אחד מהם נשא שק שבו שני תיקים עם 32 כלי נשק. אחד מהם טיפס מעל גדר המערכת, חצה את הגבול והניח את השק במקום מוסכם. לאחר מכן חזר המבריח לירדן. באותו זמן עודכן אבו-מוך שכלי הנשק הונחו במקום המסתור. 

אבו מוך ומחמוד אבו סעדייה, גם הוא מבאקה אל-גרבייה, הגיעו למקום כמה דקות לאחר מכן ברכב BMW. אבו מוך ירד מהרכב וניגש למקום המסתור והתכופף כדי ליטול את השק. 

באותו רגע, בלשי הימ"ר שארבו שעות ארוכות במקום, פשטו על הנאשמים ועצרו אותם. במקביל, כוח בילוש נוסף עצר את אחמד אבו-מוך, שהמתין בתחנת דלק באשדות יעקב עם רכב מסוג טויוטה על מנת לסייע בהברחת הנשק. 

פרקליטות מחוז צפון אף הגישה בקשת חילוט לשני כלי הרכב ששימשו לביצוע העבירות המתוארות בכתב האישום. בתום החקירה הועברו החומרים לפרקליטות שהגישה לביהמ"ש המחוזי בנצרת את כתבי האישום. 

ארבעת המעורבים יואשמו בקשירת קשר לביצוע פשע. בנוסף, אבו מוך ואבו סעדייה יואשמו ביבוא נשק, אחמד אבו מוך בסיוע ליבוא נשק ודקה בניסיון ליבוא נשק. כמו כן הוגשה נגדם בקשה למעצר עד תום ההליכים. 

העדכונים הכי חמים ישירות לנייד: בואו לעקוב אחרינו גם בערוץ הטלגרם החדש שלנו!

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר